تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۴۴
۰
کد مطلب : ۱۳۲۲۸
نادر طریقت:

ساخت «قیامت» به حمایت دولت نیاز دارد

ساخت «قیامت» به حمایت دولت نیاز دارد
نادر طریقت کارگردان فیلم سینمایی «قیامت» می‌گوید: ساخت فیلم سینمایی «قیامت» با محوریت قیام تاریخی عاشورا و تاسوعا به حمایت مالی و معنوی دولت نیازمند است.

طریقت دراین باره گفت: فیلمنامه سینمایی «قیامت» را هستی طریقت با تحقیق و پژوهش از ۵۶ کتاب با محوریت زندگی فردی و اجتماعی امام حسین‌(ع) نوشته و درباره ۴۰ سال پایانی زندگی این امام بزرگوار است.

وی افزود: این اثر روایتی تاریخی از عاشورا و تاسوعا است و در صورت تولید جزو آثار ماندگار در تاریخ سینمای ایران می شود، اما متاسفانه مسئولان سینمایی برای تولید «قیامت» هیچ گونه حمایتی از ما نکردند و با توجه به شرایطی که در روند تولید این دسته از آثار حاکم است بدون حمایت دولت ساخت «قیامت» امکان پذیر نیست.

طریقت در پایان گفت: امیدوارم مسئولان سینمایی با حمایت‌های مالی و معنوی خود از سینماگران، شرایط لازم برای تولید آثار فاخر را فراهم آورند تا سینماگران علاقه‌مند به تولید اینگونه فیلم‌ها به راحتی و در فضای مناسب به فعالیت خود ادامه دهند.

فیلم سینمایی «خاطره» اولین ساخته بلند سینمایی نادر طریقت در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به روی پرده رفت و بزودی اکران عمومی می‌شود. این کارگردان فیلم‌های مستند «سیاهی»، «بعد از سیاهی»، «یک روز، یک شب، یک محله» و ... را در کارنامه دارد و در فیلم‌های «آبادانی‌ها» و «ضربه آخر» نقش آفرینی کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما