تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۵۴
۰
کد مطلب : ۱۳۲۶۰

مركز مطالعات اجتماعی دين در كشور ايجاد می‌شود

مركز مطالعات اجتماعی دين در كشور ايجاد می‌شود
جامعه: معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبليغات اسلامی كشور از ايجاد مركز مطالعات اجتماعی دين در كشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمين «جواد موسوی»، معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبليغات اسلامی كشور ۱۷ خردادماه در ديدار با «عبدالمحمد رئوفی‌نژاد»، استاندار زنجان، تبليغات اسلامی استان زنجان را از نظر شاخص‌های موجود، جزو استان‌های برتر كشور عنوان كرد.

وی با اشاره به برخی اقدامات كشوری صورت گرفته در سازمان تبليغات اسلامی، از ايجاد مركز مطالعات اجتماعی دين خبر داد و گفت: اين فضا با بررسی ۴۳۰ نقطه شهری كشور در فاز اول، بانك جامع داده‌های دينی و اجتماعی و مسائل محتوايی را شامل می‌شود كه اين سير دقيق آماری از سال ۷۵ تا ۸۵ وجود دارد.

موسوی تصريح كرد: با تكميل اطلاعات تا پايان سال ۸۸ دسترسی به اين بانك اطلاعاتی بسيار جامع، با كمترين خطا ممكن می‌شود و اين مركز مطالعاتی در بخشی از اطلاعات موجود به بررسی ناهنجاری‌های اجتماعی موجود در هر منطقه از قبيل اعتياد، طلاق و خودكشی پرداخته است؛ لذا امكان استفاده از اين اطلاعات در سطح مديريت كلان كشور و استان به سهولت وجود دارد.

در ادامه اين ديدار رئوفی‌نژاد، استاندار زنجان، سازمان تبليغات را موسسه‌ای پويا و پرتحرك خواند و گفت: اين سازمان علی‌رغم تحمل ناملايمات و سختی‌های زياد در سال‌های گذشته، با رويكردی ماندگار، اقدامات زيربنايی اساسی و پايداری را انجام داده است كه بخشی از اين اقدامات نيز به علت برنامه‌ريزی و هدف‌گذاری مناسب و تعامل بسيار خوب عوامل سازمان با ساير دستگاه‌های اجرايی محقق شده است.

وی تصريح كرد: ايجاد هماهنگی بين دستگاه‌های اجرايی و ممانعت از موازی‌كاری و حتی خنثی كردن برخی اقدامات دستگاه‌های فرهنگی، موجب تشكيل ستاد راهبردی فرهنگی استان شد.

رئوفی‌نژاد افزايش ۶۰ درصدی اعتبارات سازمان تبليغات اسلامی استان را در راستای حمايت از اين مجموعه دانست و خواستار استفاده از سيستم نوين نرم‌افزاری و فن‌آوری اطلاعات در سازمان تبليغات اسلامی و دستگاه‌های فرهنگی و هماهنگی اين دستگاه‌ها با ذائقه جوانان شد و تاکید کرد: بهره‌گيری مجموعه سازمان تبليغات از فن‌آوری روز از شاخصه‌های مهم و پررنگ سازمان در استان است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما