تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۳۸
۰
کد مطلب : ۱۳۳۳۱

بیش از هزار زایر ایرانی در قالب زیارت ویژه از اماکن زیارتی و تاریخی مدینه دیدن کردند

بیش از هزار زایر ایرانی در قالب زیارت ویژه از اماکن زیارتی و تاریخی مدینه دیدن کردند
جامعه: مسئول برنامه زیارت‌های ویژه، بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره، گفت: بیش از یک هزار زایر ایرانی در یک ماه از برپایی این برنامه از اماکن تاریخی و زیارتگاه‌های شهر مدینه دیدن کردند.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین غلامی دلاور افزود: زایران از مناطقی همچون دو جنگ احد و حمرالاسد در حاشیه مدینه که غزوات بزرگ رسول خدا (ص) با کفار در آنجا اتفاق افتاد، بازدید کردند.

وی توضیح داد: از دیگر مناطقی که در قالب دوره‌های زیارتی ویژه، زایران توفیق تشرف به آنها را می‌یابند، مساجد مختلف مدینه منوره و از جمله مسجد قبا نخستین مسجد ساخته شده بعد از هجرت رسول خدا به این شهر است که اقامه نماز در آن بر طبق حدیث، برابر با یک عمره است.

حجت الاسلام و المسلمین غلامی دلاور، گفت: برنامه زیارت ویژه بعثه به علما، شخصیت‌های دانشگاهی و نخبگان و متخصصان و صاحب نظران کشور اختصاص دارد.

به گفته این مسئول در بعثه مقام معظم رهبری، دوره‌های زیارت ویژه برای طبقات خاص اجتماعی و نهادهای مرجع اجتماعی برگزار می‌شود که علاوه بر زیارت، در سفر به حرمین شریفین اهداف مطالعاتی و تحقیقاتی دارند.

غلامی دلاور در عین جال افزود: از میان افرادی( بیش از هزار نفر) که در برنامه زیارت ویژه بعثه شرکت کردند حدود ۱۰۰ زائر ایرانی اهل سنت نیز حضور داشتند.

بر اساس اعلام نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، زایران علاقه‌مند برای شرکت در دوره‌های زیارت ویژه، می‌توانند از طریق معاونان فرهنگی هتل‌هایی که در آنها اقامت دارند، اقدام کنند.

بر این اساس ، زایرانی که در قالب کاروان قرار نمی‌گیرند همچون ایرانیان مقیم خارج از کشور، می‌توانند برای ثبت‌نام در برنامه زیارت‌های ویژه به بعثه مقام معظم رهبری در مدینه مراجعه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما