تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۳۳
۰
کد مطلب : ۱۳۴۲۴
سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه:

بخشی از وظایف سازمان اوقاف کمک به هیئات مذهبی است

بخشی از وظایف سازمان اوقاف کمک به هیئات مذهبی است
جامعه: سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: بخشی از وظایف این سازمان کمک به هیئات مذهبی است مخصوصا در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان که اوقاف به این امر اهتمام دارد.

به گزارش ستاد خبری همایش هیئات رزمندگان اسلام ، حجت الاسلام والمسلمین «علی محمدی»، پنج‌شنبه شب در شانزدهمین همایش سراسری هیئات رزمندگان اسلام در اردوگاه یاوران مهدی(عج) قم افزود: باید در جهت گسترش فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه فرهنگ وقف در جامعه ما به دست فراموشی سپرده شده است تصریح کرد: فرهنگ وقف در کشور با استقبال کمی روبه رو است و در این خصوص موضوع وقف مورد ظلم قرار گرفته است.

وی گفت: نگاه عمومی به سازمان اوقاف و همچنین موضوع وقف یک جانبه است و این ظلمی است که به این فرهنگ روا داشته می‌شود.

محمدی اضافه کرد: وقف یک امر ارزشی و خیر است که عموما متدینین به این امر علاقه نشان می‌دهند. با این اوصاف هرچه دقیق‌تر به این امر در جامعه می‌نگریم وقف از جایگاه ارزشی خود در سطح جامعه تنزل پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تبلیغات محدودی در خصوص معرفی جایگاه وقف در جامعه صورت گرفته است، افزود: تبلیغ برای ایجاد بسترهای فرهنگ وقف از ضرورت‌ها است که باید در کنار نماز، زکات و فرهنگ مهدویت به این امر نیز توجه ویژه‌ای شود.

نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه برای فرهنگ‌سازی صحیح در خصوص وقف نیاز به تبلیغ داریم اظهار داشت: در زمینه نگهداری موقوفه‌ها و همچنین ایجاد وقف‌های جدید نیازمند فرهنگ‌سازی به صورت وسیع درسطح جامعه هستیم.

نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بر عمق بخشی معرفت دینی در مجالس مذهبی تاکید کرد و افزود: مسئولین هیئت‌های مذهبی باید مبنای فکری خود را بر این اساس قرار دهند.

وی تاکید کرد: باید منویات مقام معظم رهبری در زمینه مدیحه‌سرایی، سخنرانی و مدیریت هیئت مورد بررسی و اجرا قرار گیرد، هرچند اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته اما هنوز جامع و فراگیر نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما