تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۳۰
۰
کد مطلب : ۱۳۵۰۱

«روز رستاخيز» به كربلا رسيد

«روز رستاخيز» به كربلا رسيد
 «مجيد ميرفخرايی»، طراح صحنه و لباس فيلم سينمايی «روز رستاخيز»، تصریح کرد: هم‌اكنون در حال گرفتن صحنه‌های كربلا در بم هستيم و در ادامه برای ساختن دكورها‌ مكه عازم تهران خواهيم شد.

وی افزود: علاوه بر تهران در شاهرود و اصفهان نيز طراحی صحنه خواهيم داشت كه در حال انجام كارهای ابتدايی آن هستيم.

اين طراح صحنه در بخش ديگری از خبر خود گفت: برخی معتقدند كه چرا ما از دكورهای سريال «مختارنامه» بهره نبرديم؟ جواب اين سؤال را اينگونه بايد بدهم كه چون در اين فيلم ما قرار است از جلوه‌های كامپيوتری بسياری استفاده كنيم، مجبوريم دكورهای مناسب با آن را هم بسازيم. در ضمن نمی‌توان كتمان كرد كه نگاه هر فيلمسازی با ديگری متفاوت است.

وی ادامه داد: شهرهای مكه، كوفه، دمشق و بخشی از شهرهای مدينه، بصره و نيز دشت كربلا جغرافيای اصلی اين فيلم را تشكيل می‌دهند.

بيش از ۶۰ درصد از فيلمبرداری اين «روز رستاخيز» در اطراف شهرستان بم و مابقی آن در شهداد، اصفهان، تهران، شاهرود و كشور سوريه ضبط می‌شود.

علاوه بر بازيگران ايرانی هنرپيشه‌هايی از كشورهای سوريه، كويت، عراق و انگلستان ايفاگر نقش‌های مختلف در فيلم روز رستاخيز هستند.

فيلم سينمايی روز رستاخيز روايت سينمايی از حوادث عاشورا به نويسندگی و كارگردانی احمدرضا درويش است. در ضمن تقی ‌عليزاده تهيه‌كننده اين فيلم مذهبی را برعهده دارد.

از ديگر عوامل اين پروژه می‌توان به؛ حسين جعفريان (مدير فيلمبرداری)، مجيد ميرفخرايی (طراح صحنه و لباس)، محسن موسوی (طراح چهره‌پردازی)، يدالله نجفی (صدابردار) و علی قائم‌مقامی (مدير توليد).
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما