تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ تير ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۳۳
۰
کد مطلب : ۱۳۵۱۶

جزئيات انفجار اتوبوس زایران ايرانی در عراق

جزئيات انفجار اتوبوس زایران ايرانی در عراق
جهان: رئيس سازمان حج و زيارت کشور با اعلام اينکه حادثه انفجار اتوبوس حامل زایران ايرانی عتبات عاليات در نزديک شهر المقداديه تلفات جانی در پی نداشته گفت: در جريان اين بمب گذاری تروريستی دو نفر از زایران ايرانی مجروح شدند.

علی ليالی با اعلام اين خبر گفت: اين حادثه تروريستی روز  پنجشنبه و در جريان عبور اتوبوس حامل زایران ايرانی از گذرگاه المنذريه در شرق عراق روی داده است.

وی با بيان اينکه مسافران اين اتوبوس با مجوز سازمان حج و زيارت عازم عاتبات عاليات بوده‌اند گفت: تمام زایران اين اتوبوس در سلامت کامل به سر می‌برند و تنها دو نفر از مسافران جراحات سطحی برداشته بودند که به صورت سرپايی مداوا شدند.

این درحالیست که پیش‌تر خبرگزاری رسمی چين(شينهوا) امروز به نقل از يک منبع در استان دياله واقع در شرق عراق از شهادت دو زایر ايرانی و زخمی شدن پنج نفر ديگر بر اثر انفجار بمبی که تروريست‌ها کار گذاشته بودند خبر داده بود.

به گزارش شينهوا، بمب کار گذاشته شده‌ای در کنار جاده اصلی در نزديک شهر المقداديه که گذرگاه المنذريه در مرزهای عراق و ايران را به بغداد وصل می‌کند منفجر شده است.

اين گزارش حاکی است نيروهای امنيتی عراق بلافاصله به مکان انفجار شتافتند و خودرويی را در نزديک مکان حمله يافتند که در داخل آن سيم‌هايی که برای انفجار به کار می‌رفت به دست آمد.

به گفته منبع امنيتی عراق، نيروهای عراقی در پی اين انفجار، چهار فرد مظنون را دستگير کرده‌اند.

زایران ايرانی از طريق گذرگاه المنذريه در شرق عراق وارد اين کشور می‌شوند و به سمت بغداد می‌روند و از آنجا به شهرهای کربلای معلی، نجف اشرف، کاظمين و سامراء برای زيارت قبور مطهر ائمه معصومين(ع) عزيمت می‌کنند.
مرجع : شمال نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما