تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۵۳
۰
کد مطلب : ۱۳۵۲۰

نمایشگاه دائمی محصولات قم در كربلا برپا می‌شود‌

نمایشگاه دائمی محصولات قم در كربلا برپا می‌شود‌
جامعه: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در سومین جلسه كارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان كه با حضور سفیر جدید ایران در عراق و دبیر ستاد راهبردی روابط اقتصادی مشترك ایران و عراق در تالار امام رضا(ع) استانداری قم برگزار شد، طی سخنانی صادرات را رمز رونق و شكوفایی اقتصاد هر كشوری دانست و اظهار كرد: برای رسیدن به رشد و تعالی اقتصادی و تولیدی باید صادرات در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: با وجود ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوان در اقتصاد كشور سهم ایران در تجارت جهانی سهم شایسته و مناسبی نیست.

استاندار قم بازار عراق را مورد توجه قرار داد و تصریح كرد: به دلیل وجود مشتركات تاریخی فرهنگی و مذهبی بین ایران و عراق بازار عراق بستر مناسب و همواره برای صادرات كالاها و خدمات ایرانی است.

موسی‌پور با بیان اینكه باید تلاش شود تا از مزیت‌های بازار عراق نهایت استفاده برای توسعه تجارت و بازرگانی بشود، افزود: با توجه به حضور شركای قوی و قدرتمند از سایر كشورها در عراق باید با برنامه‌ریزی و تدبیر بازار این كشور حفظ شود.

وی با اشاره به مشتركات و زمینه‌های مستعد برای گسترش مبادلات تجاری اقتصادی عراق با قم گفت: روابط تجاری اقتصادی قم با عراق باید حرف اول را در بین استان‌های كشور بزند.

استاندار سهم تجارت قم با عراق را ناكافی دانست و بیان كرد: برای رسیدن به بالاترین نقطه سطح تجاری بازرگانی بین قم با عراق باید مسئولان، دست اندركاران، تجار و بازرگانان استان عزم جدی داشته باشند.

موسی‌پور تشكیل كمیته ارتقای روابط تجاری قم با عراق را در رسیدن به این هدف مهم دانست و خواستار فعال شدن این كمیته با حضور دستگاه‌های مسئول شد.

وی افزود: دعوت از سفرای خارجی مقیم ایران، فعالان اقتصادی و تجاری برای حضور در جلسات كارگروه توسعه صادرات غیر نفتی می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد.

بنا بر گزارش روابط عمومی استانداری قم، موسی پور با اشاره به نقش نمایشگاه‌های خارجی در توسعه صادرات گفت: نمایشگاه تولیدات تجار و بازرگانان استان قم در كربلا برگزار می‌شود.

در این جلسه دانایی‌فر، سفیر جدید ایران در عراق و دبیر ستاد راهبردی روابط اقتصادی مشترك ایران و عراق گزارشی از وضعیت اقتصادی تجاری عراق و حجم مبادلات و صادرات ایران به عراق ارائه داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما