تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۳۵
۰
کد مطلب : ۱۳۵۶۱

شيفتگی «جرداق» مسيحی به امام‌ علی(ع) به تصویر کشیده می‌شود

شيفتگی «جرداق» مسيحی به امام‌ علی(ع) به تصویر کشیده می‌شود
فرهنگ: «احمد جان ميرزايی» با مستند «پرچين راز» علاوه بر بررسی زندگی و آثار «جرج جرداق»، شيفتگی اين نويسنده مسيحی به حضرت امام علی(ع) را روايت می‌كند.

به گزارش پايگاه تحليلی ـ خبری «سينما تجربی»، «احمد جان‌ميرزايی» با اعلام خبر فوق افزود: «جرج جرداق» نويسنده لبنانی و مسيحی، يكی از معروف‌ترين كتاب‌ها درباره امام علی(ع) را با عنوان «امام علی(ع)، صدای عدالت انسانی» نوشته است و علمای بسياری كتاب ايشان را تأييد كرده و راجع به آن نظراتی ارائه كرده‌اند. جرداق هم‌اكنون در سن ۸۵ سالگی و در بستر بيماری است، از اين رو با همكاری «مركز گسترش سينمای مستند و تجربی» تصميم به ساخت اين مستند گرفتم تا نام اين نويسنده باقی بماند.

جان‌ميرزايی در ادامه، پيرامون شخصيت جرداق گفت: جرداق يك فرد مسيحی است كه از كودكی به كمك خانواده‌اش، با نهج البلاغه آشنا می‌شود و به دليل فصاحت و بلاغتی كه در آن كتاب می‌يابد نهج‌البلاغه را حفظ می‌كند كه اين قضيه بعدها در نوشتن كتاب و نثر فصيح به او كمك شايانی كرده است.

وی ادامه داد: به علاوه وقتی از او می‌پرسيم كه چرا با اين كه مسيحی است اين چنين به امام شيعيان علاقه دارد، می‌گويد «امام علی(ع) نمونه بارز يك انسان آزاد و حقيقت جو است» و حتی در فصل‌هايی از كتاب، انديشه‌های امام علی(ع) را با انقلاب فرانسه مقايسه كرده و معتقد است تمام حرف‌ها درباره آزادی انسان، سال‌ها پيش توسط امام علی(ع) عنوان شده است.

جان‌ميرزايی با اشاره به مراحل توليد اين پروژه افزود: حدود دو هفته در لبنان مشغول تصويربرداری اين مستند بوديم و در حال حاضر، مشغول تدوين اين فيلم هستيم كه احتمالا زمان آن ۵۰ دقيقه خواهد شد.

وی در توضيحی پيرامون ضرورت دوبله اين فيلم تاكيد كرد: به عقيده من اگر تمام فيلم زيرنويس شود، ممكن است مخاطب از برخی از تصاوير غافل شده و يا در حين ديدن تصاوير، از زير نويس ها و گفته ها غافل شود. از اين رو تصميم داريم كه بخش هايی را زير نويس و بخش‌هايی از فيلم را دوبله كنيم.

عوامل توليد اين فيلم مستند عبارتند از: نويسنده و كارگردان: احمد جان ميرزايی، تصويربردار: سعيد بختياری، تدوين: عباس ثمرين، مترجم در لبنان: هادی شريف، مترجم در ايران: اسماء شريف، مدير توليد: علی اصغر عقابی، تهيه كننده: مركز گسترش سينمای مستند و تجربی.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما