تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۰۳
۰
کد مطلب : ۱۳۶۴۸

انفجارهای نقاط مختلف عراق هفت کشته و ۴۵ زخمی برجای گذاشت

انفجارهای نقاط مختلف عراق هفت کشته و ۴۵ زخمی برجای گذاشت
جهان: براثر انفجارهای عراق هفت تن از زایران امام موسی كاظم(ع) كشته و ۴۵ تن ديگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری كويت،‌ يك منبع امنيتی پليس عراق اظهار داشت: طی انفجار يك خمپاره در ميدان امام محمد بن علی الجواد، در استان الكاظميه روز سه‌شنبه سه تن از زایران امام موسی كاظم كشته و هشت تن ديگر زخمی شدند.

اين منبع در ادامه افزود: قبل از اين انفجار پنج تن از زایران بر اثر انفجار يك خمپاره در خيابان المحيط در استان الكاظميه زخمی شدند. هم‌چنين بر اثر انفجار سه بمب در منطقه تشكوك دو زایر كشته و ۹ تن ديگر زخمی شدند.

علاوه بر آن، براثر انفجار يك بمب در جنوب شرق بغداد نيز دو تن از زایران كشته و شش تن ديگر زخمی شدند.

پليس عراق نيز اعلام كرد: چهار عراقی در پی انفجار يك بمب در منطقه ابودشير در منطقه الدوره زخمی شدند. هم‌چنين انفجار يك بمب در تقاطع السيديه در منطقه الاعلام نيز باعث زخمی شدن دو زایر شد.

پليس عراق در ادامه افزود:‌ بر اثر انفجار يك بمب سه تن از زایران در منطقه البياع واقع در جنوب غرب بغداد زخمی شدند. هم‌چنين انفجار يك بمب در منطقه الفضيليه در جنوب شرق بغداد منجر به زخمی شدن پنج تن از زایران شد.

پليس عراق هم‌چنين اظهار داشت: براثر انفجار يك بمب در منطقه الطالبيه واقع در شمال شرق بغداد سه تن از زایران زخمی شدند.

از سوی ديگر يك منبع در ارتش عراق اعلام كرد: ‌دستگاه‌های امنيتی در منطقه الاعظميه برای حفاظت از زایران امام موسی كاظم(ع) تدابير امنيتی اتخاذ كرد.

وی در ادامه افزود: نيروهای امنيتی عراق در مسير اين زایران مستقر شدند. تنها مسير حركت زایران در اين منطقه راس الحواش است. هم‌چنين تعدادی تك تيرانداز در اين منطقه مستقر هستند.

زائد غالب، فرمانده پليس ديالی نيز اظهار داشت: تدابير امنيتی برای حمايت از كاروان‌های زایران در بغداد اتخاذ شده است. ده‌ها گشتی در تقاطع‌های مهم و راه‌های امنيتی به بغداد مستقر شدند.

اين در حالی‌ است كه پليس عراق اعلام كرد كه نقشه ترور قتيبه ابراهيم يكی از اعضای ليست العراقيه را خنثی كرد.

افراد مسلح قرار بود بر سر راه اين عضو ليست العراقيه در شهر بيجی واقع در شمال بغداد قرار بگيرند و وی را ترور كنند اما قبل از آن‌كه بتوانند شليك كنند پليس همه آنها را دستگير كرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما