تاریخ انتشار
جمعه ۱۸ تير ۱۳۸۹ ساعت ۲۱:۰۰
۰
کد مطلب : ۱۳۶۵۸

هيات محبان اهل البيت در آنکارا تاسيس شد

هيات محبان اهل البيت در آنکارا تاسيس شد
به گزارش ايرنا‌، در اين جلسه تاسيس هياتي به نام " هيات محبان اهل البيت- ايرانيان مقيم آنکارا به تصويب اعضا رسيد و مقرر شد هيات امناي اين هيات نيز با اکثريت ايرانيان مقيم اين شهر تعيين شوند.

بر پايه اين گزارش، امناي اين هيات را علاوه بر نماينده رايزني فرهنگي و يکي از نمايندگي هاي ايراني مستقر در آنکارا به نمايندگي از نهادهاي ايراني مستقر در اين شهر، نمايندگان انجمنهاي ايراني مقيم و دو ايراني مقيم اين شهر که يکي از بانوان انجمن بانوان ايراني در آنکارا نيز جزو آنان خواهد بود، تشکيل خواهند داد.

" ابوالحسن خلج منفرد" رايزن فرهنگي ايران در آنکارا طي سخناني در اولين جلسه " هيات محبان اهل البيت (س)" گفت: در هرگوشه اي از جهان که ايرانيان زندگي مي کنند اولين دغدغه آنان چگونگي برگزاري مراسم هاي ملي و مذهبي با رنگ و بوي ايراني است.

منفرد با اشاره به اين که مراسم هاي ملي - مذهبي در آنکارا از سالها قبل با حمايتهاي مادي و معنوي ايرانيان مقيم برگزار مي شود، گفت: با توجه به افزايش قابل توجه ايرانيان مقيم ترکيه و ايجاد انجمنهاي ايراني از جمله انجمن بازرگانان، دانشجويان، پزشکان و بانوان ايراني ، پيشنهادهايي در راستاي تشکيل هياتي مردمي براي سازماندهي برگزاري آيين هاي ملي و مذهبي براي مشارکت بيشتر ايرانيان مقيم در اداره و پشتيباني مادي و معنوي اين برنامه ها ارايه شده است.

در اولين جلسه اين هيات مقرر شد که مساله تهيه طرح پرچم، لوگو و اساسنامه هيات و ارسال آن به سازمان تبليغات اسلامي در ايران براي ثبت در آن سازمان سريعا مورد بررسي قرار بگيرد.

در اين نشست همچنين مقرر شد که از ظرفيتهاي خوب انجمنهاي ايراني به ويژه انجمنهاي دانشجويان و بانوان در جلب نظر و شرکت بيشتر اعضاي اين انجمنها در هيات استفاده شود.

همچنين در مورد تهيه تقويم مراسم ملي مذهبي در طول سال توسط رايزني فرهنگي براي ارسال به هيات امناي هيات نيز تصميم گيري شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما