تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۰۵
۰
کد مطلب : ۱۳۶۶۶

کتاب گل علقمه به قم محمد مطهر منتشر شد

کتاب گل علقمه به قم محمد مطهر  منتشر شد
کتاب گل علقمه به قلم محمد مطهر از پژوهشگران حوزه علمیه منتشر شد.

در آستانه فرارسیدن میلاد حضرت اباالفضل العباس(ع)، کتاب علقمه به قلم محمد مطهر از پژوهشگران حوزه علمیه از سوی انتشارات نقش اندیشه منتشر شد.

گل علقمه عنوان کتابی با موضوع حضرت ابوالفضل العباس (ع) است، نام این کتاب همچون کتب پیشین این نویسنده منتشره با واژه« گل» آغازو با عنایت قمربنی هاشم(ع)۱۳۳ نکته پیرامون این قهرمان بزرگ عرصه بصیرت برای علاقمندان جمع‌آوری شده است.

در خصوص علت جمع‌آوری ۱۳۳ نکته پیرامون علمدار کربلا باید گفت نام زیبای حضرت عباس به حروف ابجد ۱۳۳می‌شود و نویسنده سازگار هم در این باره شعری بدین مضمون سروده است.

دامن علقمه را باغ گل یاس یکی است
قمرهاشمیان درهمه ناس یکی است

سیرکردم عدد ابجد و دیدم به حساب
نام زیبای اباصالح و عباس یکی است
معرفی سایر فرازهای بلند کتاب «گل علقمه»

این کتاب از خواستگاری حضرت امیرالمومنین علی (ع) آغاز شده و مطالبی در باره میلاد حضرت ابوالفضل (عج) اسم، القاب و کنیه‌های آن عزیز آمده است همچنین به زندگی آن حضرت و ایثارگری و فداکاریهای غیرقابل توصیف ایشان در کربلای معلی و ذکر دهها کرامت از آن وجود مقدس به همراه دانستنی های مفید از آستان ملک پاسبان قمرهاشمیان اشاراتی شده است در انتها اشعار نغز و دلنشین از شعراء گرانقدر در مدح و منقبت این بنده صالح خدا حضرت ابوالفضل و ابوالمکارم آمده است.

این کتاب در قطع رقعی و در ۳۴۱ صفحه و با ۱۳۳ گل‌برگ را انتشارات نقش اندیشه در آستانه میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز در ۳۰۰۰ شمارگان چاپ و منتشر کرد.

علاقه مندان می‌توانند برای دریافت این کتاب به شماره ۶۶۹۵۰۵۹۰ با پیش شماره ۰۲۱ و همچنین ۰۹۱۲۶۰۳۸۰۹۴ تماس بگیرند.

گفتنی است، گلبرگهای حسنی پیرامون شخصیت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، گل‌مهر در مقام و منزلت مادر، گل سجون درخصوص سیره و زندگانی حضرت امام موسی کاظم علیه السلام، گل لاله در مقام و منزلت شهیدان و بالاخره گل نرگس در خصوص مهدی موعد از آثار بعدی این نویسنده پرتلاش است که توسط انتشارات نقش اندیشه چاپ و منتشر خواهد شد.

محمد مطهر در سال ۱۳۳۸ در قم در محله باغ نبیه متولد شد و پس از اخذ مدرک لیسانس علوم سیاسی دروس مقدماتی حوزوی را در مدرسه آیت‌الله العظمی گلپایگانی به پایان رساند .

ایشان از ۲۵ سالگی فعالیت خود را در زمینه نشر کتب مذهبی آغاز کرد که تاکنون بیش از ۲۵ اثر از وی چاپ و منتشر شده است.

از جمله این کتابها می‌توان به کتابهایی چون گل‌واژه حاوی اشعار آیینی در ۴ جلد است و با چاپ هفتم است.
گل گشت کتاب دیگری با مجموعه‌ای از احادیث ائمه معصومین در ۶ جلد است که تاکنون نخستین جلد آن به چاپ رسیده است، کتاب گل یاس هم درباره کوثر حقیقی قرآن حضرت صدیقه طاهره علیهاالسلام، گل ماه با موضوع چهل حدیث منظوم در ارتباط با ماه مبارک رمضان، گل یاد با چهل حدیث منظوم در ارتباط با نماز، گل یاسین حاوی ۸۰ حدیث شامل ۴۰ حدیث از ائمه معصومین و ۴۰ حدیث از حضرت حجه ابن الحسن عسکری است که از این نویسنده پرتلاش به چاپ رسیده است.

همچنین از این اهل قلم کتاب‌هایی چون گل سرخ با چهل حدیث منظوم از حضرت اباعبدالله الحسین با ترجمه انگلیسی، کتاب گل نام حاوی ۴۰ حدیث درباره اباعبدالله الحسین و ۴۰ شعر با ردیف در خصوص امام سوم شیعیان حضرت امام حسین(ع)، گل‌برگ‌های رضوی حاوی ۱۸۱ نکته در ارتباط با ثامن الحجج حضرت علی‌ابن موسی الرضا، گل‌برگهای حسینی با ۱۲۸ نکته در سیره ، روش و منش سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، کتابی با عنوان گل‌برگ حاوی ۴۰ حدیث و شعر قرآنی، کتاب گل محمدی با چهل حدیث اخلاقی و ۴۰ شعر با ردیف از خاتم النبیین حضرت محمد مصطفی (ص)،گل قصد حاوی چهل حدیث در ارتباط با سفر معنوی حج و نیز گل رزم با اشعاری نغز و دلنشین درباره بسیج و رزمندگان چاپ و منتشر کرده است.

وجه مشترک همه کتب به چاپ رسیده آغاز نام و عنوان این کتاب‌ها با واژه "گل" است همچنین استفاده و بهره‌برداری از مطالب حاوی این کتب با و یا بدون ذکر منبع بلامانع است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما