تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۳۹
۰
کد مطلب : ۱۳۷۳۳

انتشار نقشه راهنمای کربلا و نجف

انتشار نقشه راهنمای کربلا و نجف
جامعه: نقشه راهنمای زائران شهرهای کربلای معلا و نجف اشرف توسط یک تیم مهندسی از سوی سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا و به ترتیب در مقیاس ۱:۵۰۰۰ و ۱:۷۰۰۰ و با سیستم مهندسی UTM تهیه شده است.

سید مهدی موسوی مدیر این پروژه در خصوص جزئیات این نقشه گفت: برای نخستین بار دو نقشه کربلا و نجف برای استفاده زائران عتبات عالیات و مدیران کاروان‌ها تهیه شده و در این نقشه‌ها تمام اطلاعات اماکن زیارتی مستند‌، هتل‌ها و مراکز اقامتی زائران ایرانی، مراکز ستادی و درمانی هلال احمر ایران و نیز خیابان‌ها و کوچه به صورت کامل درج شده است.

وی زمان شروع این پروژه را مردادماه سال ۸۷ دانست و افزود: پردازش اولیه اطلاعات به دست آمده توسط تیم مهندسی اعزامی به نجف و کربلا در آبان ۸۷ انجام شد و با یک وقفه زمانی از مرداد سال ۸۸ و با مساعدت مدیرعامل شما و با به‌کارگیری تجهیزات به‌روز نقشه‌برداری، پروژه ادامه یافت و در نهایت نقشه کامل شهر نجف و کربلا با اعمال آخرین تغییرات تهیه و نهایی شده است.

موسوی در خصوص سایر پروژه‌های در دست اقدام گفت: در حال حاضر نقشه مورد نیاز زائران در مسیر عزیمت به عتبات عالیات عراق و همچنین نقشه شهر کاظمین نیز در حال تهیه است.

وی در خاتمه انجام این پروژه را مرهون کمک و مساعدت، مهذب مدیرعامل شمسا، اکبری مسئول سابق عتبات عالیات سازمان حج، سپیددشتی، زاکری، خانی، عباسی و کاظمی دانست.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما