تاریخ انتشار
شنبه ۲ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۴۴
۰
کد مطلب : ۱۳۸۳۸

مسابقات ابتهال و تواشیح گیلان برگزار می‌شود

مسابقات ابتهال و تواشیح گیلان برگزار می‌شود
ایران زمین: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدكاظم میرحسینی اشكوری گفت: در مسابقات ابتهال و تواشیح در بخش زیر ۱۶ سال تعداد ۵۷ نفر و بالای ۱۶ سال ۶۹ نفر و در مجموع ۱۲۶ نفر شركت می‌كنند.

وی همچنین برگزاری مسابقات اذان گیلان را از دیگر برنامه‌های اوقاف استان عنوان كرد و افزود: سومین دوره اذان به‌زودی در دو بخش زیر و بالای ۱۶ سال برگزار می‌شود.

میرحسینی اشكوری توسعه برنامه‌های دینی و قرآنی را از اهداف مهم اوقاف ذكر كرد و گفت: اوقاف مسئولیت برگزاری مسابقات قرآنی را به عهده دارد.

وی برپایی ۳۰۰ محفل قرآنی را از اقدام‌های اوقاف گیلان در سال گذشته برشمرد و تصریح كرد: سال گذشته در ماه مبارك رمضان یك‌هزار جلسه تفسیر قرآن كریم برگزار شد.

مدیر كل اوقاف و امور خیریه گیلان اعزام بالغ بر ۱۰۰ روحانی به نقاط مختلف استان را از دیگر اقدام‌های این نهاد در سال گذشته ذكر كرد و افزود: امسال نیز این روند در ماه مبارك رمضان ادامه دارد.

میرحسینی اشكوری در ادامه با اشاره به موضوع وقف و تاكید بر نهادینه كردن فرهنگ آن در جامعه خاطرنشان كرد: بسیاری از موقوفه‌ها برای توسعه فضای دینی و قرآنی است.

وی با بیان اینكه گیلان دارای بالغ بر ۹۰۰ بقعه متبركه است، تصریح كرد: این مكان‌های مقدس مربوط به اهل بیت (ع) است.

مدیر كل اوقاف گیلان تعداد موقوفه‌ها و رقبه‌های استان را بیش از ۱۸ هزار اعلام كرد و گفت: سال گذشته در بحث رقبه‌ها و موقوفه‌ها بیشترین رشد را داشتیم.

میرحسینی اشكوری رشد ۱۱۳ درصدی دریافت اسناد مالكیت موقوفه‌ها را از فعالیت اوقاف استان در سال گذشته عنوان كرد.

وی با اشاره به طلب اوقاف از موقوفه‌های استان اظهار کرد: بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان از موقوفه‌های استان طلب داریم كه مقداری از آن وصول شده اما بدون همكاری قضات وصول تمام آنها امكانپذیر نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما