تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۵۶
۰
کد مطلب : ۱۳۹۷۴

تقدیر آیات عظام صافی گلپایگانی و مکارم شیرازی از هیئت خادم الرضا(ع)

تقدیر آیات عظام صافی گلپایگانی و مکارم شیرازی از هیئت خادم الرضا(ع)
ایران‌زمین: آیتالله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار ستاد مهدویت و اعضای هیئت خادم الرضا(ع) قم، مهدویت را عاملی برای ایجاد شور و نشاط در جامعه و تزریق امیدواری مضاعف به زندگی فردی تمامی منتظران دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی قم، آیت الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی در این دیدار که روز جمعه هشتم مرداد ماه در مشهد انجام شد، با تکریم فعالیتهای صورت گرفته در راستای ترویج مسئله مهدویت، اظهار داشت: هرچه نسبت به مسئله مهدویت و جهان اسلام کار شود، خوب و مفید است و حتی باید اقدامات بیشتری نیز در این راستا صورت گیرد، چرا که در این مسئله آن طور که شایسته است، کاری صورت نگرفته است.

وی افزود: عدالت با ظهور امام زمان(عج) در دنیا فراگیر می شود، این موضوعی است که در آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) هم تأکید شده است.

وی تصریح کرد: در تمام ادیان الهی، ایمان به غیب وجود دارد و از مصادیق آن، ایمان به امام عصر(عج) است.

این مرجع تقلید گفت: امروز بسیاری از کشورها، مخصوصا کشورهای غربی به سوی جاهلیت گام بر می‌دارند، اما شیعیان و معتقدان به اهل بیت(ع) به برکت خاندان پیامبر مکرم اسلام(ص) و حب آنها از این جاهلیت محفوظ مانده‌اند.

وی با تأکید بر تبیین حقایق مهدویت در جامعه، تاکید کرد: باید تمامی مردم با حقایق و اهداف مهدویت آشنا شوند؛ چرا که درک مهدویت می تواند به تنهایی عاملی برای ایجاد شور و نشاط در جامعه می‌شود و علاوه بر آن امیدواری مضاعفی را به زندگی فردی تمامی منتظران تزریق می‌کند.

آیتالله صافی گلپایگانی خطاب به مسئولان هیئت و کانون خادم الرضا(ع) افزود: در راستای ترویج فرهنگ مهدویت باید به گونه‌ای عمل کرد که شاهد جذب هر چه بیشتر جوانان به این عرصه باشیم.

وی ادامه داد: باید با الگوگیری از فرهنگ مترقی مهدویت مسائل تربیتی و اخلاقی خویش و جامعه را اعتلا بخشیم.

این مرجع تقلید با اشاره به جایگاه بشر در جهان امروزی گفت: انسان‌ها باید به خودسازی توجه داشته باشند؛ بنابراین بهترین راه برای نیل به این مهم، پیروی از احکام دینی مخصوصا فرهنگ مترقی مهدویت است، چرا که این فرهنگ می‌تواند برای مسائل تربیتی و اخلاقی، کارگشا باشد.

همچنین آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با مسئولان ستاد دهه مهدیت و اعضای هیئت خادم الرضا(ع) قم، فعالیتهای مسئولان ستاد دهه مهدویت و اعضای هیئت خادم الرضا(ع) قم را قابل تقدیر دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی قم، آیتالله العظمی ناصر مکارم شیرازی روز شنبه ۹ مرداد ماه در این دیدار که در مشهد مقدس برگزار شد اظهار داشت: با تمام تصوراتی که مردم از قیام حضرت مهدی(عج) دارند و بیشتر آن را قیامی نظامی می دانند، اما باید گفت که این قیام، نظامی نیست، بلکه قیامی به تمام معنا فرهنگی است.

وی گفت: مسئله مهدویت مخصوص جهان تشیع و قدمت آن پس از دوران امام عسکری(ع) نیست، بلکه در تمام اسلام مطرح بوده و حتی در زمان پیامبر اسلام(ص) هم مردم با قیام امام مهدی(عج) آشنا شده بودند.

این مرجع تقلید افزود: برخی از عالمان اهل سنت نیز احادیثی در مورد حضرت مهدی(عج) که شامل روایاتی از پیامبر(ص) است را جمع آوری کرده‌اند، از این امر می‌توان نتیجه گرفت که در اصل مسئله مهدویت، هیچ گونه تردید و شبهه‌ای وجود ندارد، بلکه اختلاف تنها در جزئیات آن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش، با ابراز تأسف از گرفتار شدن افراد بدون اطلاع در دام دجال‌صفتان بیان داشت: این که امروزه بعضی از افراد به سبب پایین بودن معرفت و شناخت راجع به امام زمان(عج) و فرهنگ صحیح مهدویت فریب می خورند، وظیفه همگان را در کسب معرفت صحیح دوچندان می‌کند.

آیت الله مکارم شیرازی با تأکید مجدد بر کسب معرفت صحیح و اصولی در رابطه با امام زمان(عج)، گفت: اگر سطح معرفت تمامی افراد جامعه بالا برود، کسی در چنگال خرافات و دشمنان دین و امام زمان(عج) گرفتار نخواهد شد.

این مرجع تقلید در پایان تصریح کرد: اقداماتی که توسط هیئت خادم الرضا(ع)، تحت عنوان دهه بزرگداشت مهدویت، صورت می‌گیرد، اقدامات خوب و قابل تقدیری است، اما مسئله اصلی که باید به آن توجه داشت، بحث معرفت‌افزایی منتظران است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما