تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۵۵
۰
کد مطلب : ۱۳۹۷۶

پانزدهمين دوره مسابقات اذان، ابتهال و تواشيح تهران به پايان رسيد

پانزدهمين دوره مسابقات اذان، ابتهال و تواشيح تهران به پايان رسيد
جامعه: مراسم اختتاميه پانزدهمين دوره از مسابقات اذان، ابتهال و تواشيح استان تهران روز گذشته، ۱۲ مردادماه، در آستان مقدس امامزاده سيد جعفر(ع) و حميده خاتون(س) برگزار شد.

اين مراسم با قرائت قرآن توسط محمد كاظمی، نفر اول اين دوره از مسابقات اذان بزرگسالان آغاز شد و سپس حجت‌الاسلام والمسلمين عادل، معاون فرهنگی اداره‌كل اوقاف و امور خيريه استان تهران، ضمن خيرمقدم به حاضران و تشكر از تمامی افرادی كه در برگزاری اين مراسم نقش داشته‌اند، گزارشی از تعداد افراد شركت‌كننده در اين دوره از مسابقات ارائه كرد و گفت: در دوره پانزدهم ۵۰۰ نفر شركت كرده‌اند كه نسبت به سال گذشته با رشدی معادل ۱۵۰ درصد مواجه بوده‌ايم.

عادل همچنين با تأكيد بر اين مطلب كه افزايش شركت‌كنندگان در اين دوره از مسابقات سطح كيفی رقابت‌ها را نيز افزايش داده است، عنوان كرد: ۲۴۰ نفر در بخش اذان، ۲۴ نفر در بخش ابتهال و ۳۲ گروه در بخش تواشيح در اين دوره به رقابت با يكديگر پرداختند.

در ادامه اين مراسم گروه تواشيح «طه» كه رتبه اول بخش تواشيح اين دوره از مسابقات را كسب كرده است به اجرای برنامه پرداخت و سپس حجت‌الاسلام والمسلمين حاج‌ابوالقاسمی، حافظ بين‌المللی قرآن كريم طی سخنانی به تشريح جايگاه اذان در اسلام و ريشه و زمان پيدايش آن پرداخت و در ادامه سخنان خود معنا و مفهوم ابتهال و تواشيح را تشريح كرد و گفت: ابتهال به معنای دعا و تضرع برای خداست و تواشيح يعنی زيباسازی‌ها؛ اما پيامی كه می‌خواهيم آن را زيبا كنيم بايد دارای محتوای خوبی نيز باشد.

حاج‌ابوالقاسمی همچنين با انتقاد از پخش اذان به صورت غير زنده از رسانه‌ها، پيشنهاد كرد رسانه ملی با دعوت از مؤذنان و قاريان در نوبت‌های اذان روزانه، پخش زنده اذان را داشته باشد.

طنين خوش اذان اميرمحمد معصومی، نفر اول اذان بخش شكوفه‌ها (زير ۱۶ سال) و همچنين اجرای بسيار خوب ابتهال توسط حسن حكيمی، نفر اول ابتهال كه فرازی از صحيفه سجاديه را قرائت كرد از بخش‌های ديگر اين مراسم بود.

گزارش‌ها حاكی است كه قبل از مراسم معرفی و اهدای جوايز به نفرات برگزيده، از شش نفر از مؤذنان پيشكسوت امامزادگان استان تهران تجليل شد و پايان‌بخش مراسم اختتاميه پانزدهمين دوره مسابقات اذان، ابتهال و تواشيح استان تهران، معرفی نفرات و گروه‌های برگزيده و اهدای جوايز به آنان بود كه در بخش ابتهال بانوان؛ مريم سمايی از كرج، اعظم غلامی از كرج و مرضيه مرتضوی از تهران به ترتيب اول تا سوم شدند.

در بخش ابتهال آقايان نيز؛ حسن حكيمی از تهران، سعيد پرويزی از شهر ری و حبيب صداقت از تهران مقام‌های اول تا سوم را از آن خود كردند و در رشته تواشيح؛ گروه امام سجاد(ع) از تهران، گروه اولوالباب از ورامين و گروه كوثر از تهران و در بخش تواشيح آقايان نيز گروه طه از شميرانات، گروه نجم‌الثاقب از تهران و گروه والضحی از شميرانات حائز مقام‌های اول تا سوم شدند.

بخش اذان اين دوره از مسابقات در دو گروه سنی شكوفه‌ها (كمتر از ۱۶ سال) و بزرگسالان برگزار شد كه در مجموع ۲۴۰ مؤذن در آن شركت كردند و امير محمد معصومی، مجتبی كاميابی و حسين قلعه نوئيان به عنوان نفرات برتر معرفی شدند و در بخش اذان بزرگسالان نيز محمد كاظمی، يحيی محرم‌نژاد و مصطفی يادگاری منتخبان اين دوره از مسابقات بودند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما