تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۲۴
۰
کد مطلب : ۱۴۰۳۹

برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری در ماه رمضان تشریح شد

برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری در ماه رمضان تشریح شد
فرهنگ: امیر خوراكیان اجرای طرح «از اذان تا اذان» در سه پردیس زیرمجموعه‌ سازمان فرهنگی هنری را از جمله برنامه‌های سینمایی ماه مبارك رمضان خواند و گفت: در سه پردیس «ملت»، «تماشا» و «رازی» در ایام ماه مبارك رمضان در هنگام اذان ویژه برنامه‌هایی را در نمازخانه‌های آنها خواهیم داشت و در ادامه فیلم‌های متنوع دهه‌ ۷۰ را نمایش می‌دهیم.

خوراكیان با اشاره به دیگر برنامه‌های این سازمان در ماه مبارك رمضان اظهار کرد: «برآستان جانان» ویژه برنامه‌ای برای تمام اعضای خانواده با برنامه‌های متنوع مانند «ترتیل یك حزب قرآن كریم، مفاهیم، اجرا توسط گروه سرود حزب‌الله لبنان، تواشیح، تئاتر، مسابقه، تلاوت مجلسی، پخش اذان و افطاری ساده و هم‌چنین غرفه‌های جانبی شامل عرضه‌ی محصولات فرهنگی، غرفه كودكان، پاسخ به پرسش‌های شرعی و دریافت نذورات افطار در حاشیه‌ی این برنامه خواهد بود كه در یازده بوستان و سه فرهنگسرای بهمن، خاوران و والاء هر روز دوساعت بعد از افطار آغاز خواهد شد.

وی برنامه‌ دیگری را با عنوان «شب‌های شیدایی» از دیگر فعالیت‌های در نظر گرفته شده اعلام و اظهار كرد: در این برنامه سی محفل قرآنی همراه با برنامه‌های متنوع مانند «ترتیل قرآن كریم، تلاوت مجلسی قرآن كریم توسط قاریان بین‌المللی ایرانی و مصری، مسابقه، اجرای تواشیح، خاطره‌خوانی دوران دفاع مقدس، بیان خاطرات رمضان از زبان یك هنرپیشه برجسته، صداهای ماندگار رمضان و برنامه‌های هنری دیگر تدارك دیده شده است.

خوراكیان اولین آب‌نمای تصویری دفاع مقدس را از حاشیه‌های این برنامه برشمرد و گفت: این آب‌نما كه در باغ موزه دفاع مقدس اجرا می‌شود تركیبی از موسیقی، آب‌نما و نمایش است كه برای اولین‌بار اجرا خواهد شد. رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران «افطاری آسمانی»، «سحرخیزان كوچك»، «فرصت آسمانی»، «سروش سعادت»، «سی جرعه از رمضان»، «رازهای آسمانی»، «هدیه‌ ویژه جماعت»، «كتاب‌اتوبوس»، «جشنواره رحمت‌للعالمین»، «جشنواره شمیم یار»، «عمری با قرآن» و «محله‌ آسمانی» را عناوین دیگر برنامه‌های تدارك دیده شده سازمان برای اجرا در ماه مبارك رمضان اعلام كرد.

وی محوریت این برنامه‌ها را توسعه و گسترش اخلاق دینی عنوان كرد و گفت: بیش از ۲۰ میلیارد ریال برای این ویژه برنامه‌ها به همراه بخشی از اعتبار خود فرهنگسراها پیش‌بینی شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما