تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۴۷
۰
کد مطلب : ۱۴۱۵۱

پيشنهاد تاسيس دانشکده مديريت هيئت در قم

پيشنهاد تاسيس دانشکده مديريت هيئت در قم
جامعه: دبير شورای مرکزی هيئت‌های مذهبی استان قم با اشاره به ظرفيت بالای هيئت‌های مذهبی برای نظام جمهوری اسلامی خواستار ايجاد دانشکده مديريت هيئت در قم شد.

محمدعلی بختياری‌زاده شامگاه سه‌شنبه در نشست استاندار قم با مسئولان هيئت‌های مذهبی که در سالن کوثر سازمان تبليغات اسلامی قم برگزار شد، اظهار داشت: هيئت‌های مذهبی بايد استقلال خودشان را حفظ کنند و متکی به هيچ دستگاهی نباشند و ما سعی می‌کنيم اين مهم را در بين هيئت‌های مذهبی فرهنگ‌سازی کنيم.

وی ايجاد دانشکده مديريت هيئت، حمايت از برگزاری دوره‌های آموزشی برای مسئولان هيئت‌های مذهبی، حمايت از هيئت‌های فعال و موثر در زمينه فرهنگ‌سازی و آسيب‌زدايی و احداث مجتمع فرهنگی آموزشی و سالن‌های ورزشی را از جمله طرح‌های پيشنهادی شورای مرکزی هيئت‌های مذهبی استان قم برشمرد و يادآور شد: از ديگر طرح‌‌های اين شورا عضويت رئيس شورای هيئت‌هاي مذهبی در شورای فرهنگی عمومی، ساماندهی کمک به هيئت‌های مذهبی از طريق سازمان تبليغات اسلامی با نظارت شورای هيئت‌های مذهبی و پيگيری لازم جهت درج رديف خاص در اعتبارات از محل اعتبارات فرهنگ و هنر برای حمايت از برنامه‌های فرهنگی هيئت‌های مذهبی است.

دبير شورای مرکزی هيئت‌های مذهبی استان قم اظهار داشت: هيئت‌های مذهبی نقش موثری در پاسداری از نظام اسلامی دارند و هيئت‌های مذهبی استان قم نيز اين نقش را به خوبی ايفا کردند.

وی ادامه داد: هيئت‌های مذهبی استان قم از اين نظر که مديريت فرهنگی اجتماعی خود را به خوبی انجام دهند نياز به آموزش و حمايت جدی دارند.

بختياری‌زاده به برخی فعاليت‌های شورای هيئت‌های مذهبی استان قم اشاره کرد و يادآور شد: برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، برپايی همايش‌های ويژه هيئت‌های مذهبی با حضور انديشمندان کشور و استان قم، ديدار با مراجع عظام تقليد و انتقال فرمايشات آنها به هيئت‌های مذهبی سراسر کشور، برگزاری نمايشگاه توانمندی هيئت‌های مذهبی به منظور شناسايی ظرفيت‌ها و انتقال تجارب، نظارت و بازرسی و ارزشيابی از هيئت‌های مذهبی در طول سال و ارائه تذکرات و پيشنهادات لازم از جمله اين فعاليت‌هاست.

وی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی برای مسئولان هيئت‌های مذهبي، تشکيل کميسيون حل اختلاف احتمالی، برگزاری اردوهای سياحتی و آموزشی و برگزاری نشست‌ها و جلسات متعدد با مسئولان استان و هيئت‌های مذهبی از ديگر فعاليت‌های شورای مرکزی هيئت‌های مذهبی استان قم بوده است.
مرجع : همشهری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما