تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۵۳
۰
کد مطلب : ۱۴۲۰۸

گردهمايی بزرگ مداحان وذاکران اهل بيت(ع) در خراسان جنوبی

گردهمايی بزرگ مداحان وذاکران اهل بيت(ع) در خراسان جنوبی
ایران‌زمین: تشکل‌های دينی سازمان تبليغات اسلامی با همکاری اداره کل اوقاف وامور خيريه خراسان جنوبی و کانون مداحان، گردهمايی بزرگ مداحان را با سخنرانی حجت الاسلام رضايی امام جمعه و مداحی حاج محمد معينی برگزار نمود.

حجت الاسلام رضايی امام جمعه محترم گفت: مداحان و ذاکران اهل بيت(ع) روضه‌خوان واقعی اهل بيت پيامبر(ص) هستند و جايگاه مداحان بسيار بالاتر از آن است که وصف شود.

وی افزود: مداح فردی مورد اعتماد مردم و اهالی محل است پس لازم است مداح اين شأن و منزلت را حفظ کرده و سعی کند مجلس اهل بيت(ع) را با مطالعه زندگينامه آنان انسجام بخشد.

رضایی تصریح کرد: مداحان يکی از ارکان مهم فرهنگی جامعه هستند که اثرگذاری اين قشر فرهنگی کاملا آشکار است و دشمنان فرهنگ دينی نيز همواره سعی داشته‌اند با روش‌های مختلف در اين گروه تفرقه ايجاد کنند.

حجت الاسلام جمالی مدير کل اوقاف وامور خيريه دراين گردهمايی گفت: باید با استفاده از ابزارها و روش‌های مناسب از جمله کلاس‌های تخصصی آموزش مداحی به مداحان پرداخته شود.

حاج سعيد صباغی مسول کانون مداحان نیز در اين گردهمايی گفت: کانون مداحان استان خراسان جنوبی با برگزاری جلسات متعدد با حضور مسئولان فرهنگی و دينی استان توانسته اقدامات بسيار چشمگيری را در برگزاری همايش‌ها و کلاس‌های آموزش اصول مداحی در سطح استان به انجام برساند.

وی افزود: کانون مداحان سال گذشته در راستای بالا بردن سطح معلومات مداحان استان، طي نشستی، هماهنگی لازم را جهت برگزاری کلاس‌های آموزش اصول مداحی در استان فراهم آورد.

صباغی تصریح کرد: پس از برنامه‌ريزی‌های لازم، کانون مداحان به همراه تيم آموزشی اقدام به برگزاری کلاس‌های مختلف آموزش اصول مداحی برای مداحان کرد که در اين کلاس ها ويژگی‌های مداح حسينی، اخلاق مداحی، بدعت‌های رايج در عزاداری‌ها، رعايت سلسله مراتب در مداحی و استفاده از منابع موثق در مداحی و... برای مداحان آموزش داده شد.

وی بر رفع آسيب‌های مداحی تأکيد کرد و يادآور شد: بايد با برگزاری کارگاه‌های آموزشی از مطالب شبهه‌انگيز در مداحی‌ها جلوگيری کرد که در اين خصوص می‌توان به ايجاد کتابخانه تخصصی ويژه مداحان در تشکل‌های دينی اشاره کرد.

گفتنی است در پايان مداحان در وصف ائمه اطهار(ع) به مديحه‌سرايی پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما