تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۴۱
۰
کد مطلب : ۱۴۲۱۶

ساخت نمايشنامه داستان زندگی حضرت محمد(ص) در راديو

ساخت نمايشنامه داستان زندگی حضرت محمد(ص) در راديو
فرهنگ: رادیو تركی استانبولی برون مرزی، نمایشنامه سریال داستان زندگی حضرت محمد (ص) را به زبان تركی استانبولی برای رادیو تهیه كرده است.

«محمدعلی نوروش» كارگردان این مجموعه، با تشریح مراحل انجام كار گفت: برای اولین بار است كه نمایشنامه رادیویی سریال داستان زندگی حضرت محمد (ص) در رادیو تركی استانبولی تهیه می‌شود و شامل ۱۲۷ قسمت، ۲۵ دقیقه‌ای است.

به گفته نوروش، ۸۰ قسمت این سریال تاكنون ضبط شده است، این سریال دو روز در هفته از رادیو تركی استانبولی پخش می‌شود و مخاطبان آن از كشور تركیه هستند.

گارگردان سریال حضرت محمد(ص) ضمن تقسیم بندی زندگی حضرت به دو مرحله زندگی در مكه و مدینه گفت: این تقسیم بندی به لحاظ ترتیب زمانی معتبر است و دو جنبه مهم از زندگی ایشان را قبل و بعد از مهاجرت نشان می‌دهد.

نوروش افزود: مطالعه رسالت پیامبر به لحاظ مراحل مختلف و تجزیه و تحلیل دینامیك داخلی آن بسیار حائز اهمیت است، چراكه این كار ارتباط داستانی با دنیای امروز برقرار می‌كند. از آنجایی كه برای زندگی آن حضرت در مقایسه با دیگر پیامبران و رهبران مذاهب مهم دنیا مدارك بیشتری ارائه شده است، می‌توان به لحاظ تاریخی زندگی آن حضرت را تجزیه و تحلیل كرد.

نوروش كمبود نیروی انسانی به عنوان بازیگر رادیویی و نیز متن‌های نوشته شده در زمینه زندگی حضرت محمد(ص) را نیز از مشكلات انجام كار برشمرد و گفت: در این متون، چهارچوب اصول نمایشنامه نویسی رادیو رعایت نشده و در حقیقت یكسری زندگی نامه از منابع مختلف انتخاب شده پشت سرهم به شكل روایت نوشته شده است.
وی با بیان ویژگی‌های كار رادیویی گفت: در رادیو فقط یك نوشته خام موجود است، یك بازیگر، یك كارگردان، یك تهیه كننده، یك افكتور و یك صدابردار كه همه با هم، یك شخصیت را بوجود آورده‌اند.

نوروش، كار را رضایت بخش خواند و گفت: تماس‌های واصله از تركیه بیانگر موفقیت كار است.

وی ابراز امیدواری كرد كار نمایش ادامه پیدا كند و بعنوان یك ركن اساسی به آن بپردازند.

از دیگر عوامل این مجموعه، احد صالحی تهیه كننده و تعدادی از بازیگران این مجموعه مالك كایا، احمد اش، مهتاب ماهر خامنه، لیلا بندی، محمدعلی بلوكات، مسعود رحیم‌پور و رسول علیپور هستند.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما