تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۳۸
۰
کد مطلب : ۱۴۳۵۷

حضور كارشناس مذهبی در عرصه سينما و تلويزيون مهم است

حضور كارشناس مذهبی در عرصه سينما و تلويزيون مهم است
ایران‌زمین: حضور كارشناسان مذهبی در عرصه سينما و تلويزيون از مباحثی است كه دفتر تبليغات اسلامی اصفهان بر آن تأكيد دارد.

جلسه هم‌انديشی درخصوص برنامه‌های تلويزيونی صداوسيما با حضور رئيس دفتر تبليغات اسلامی اصفهان و مديركل صدا و سيمای مركز اصفهان برگزار شد.

در اين جلسه حجت‌الاسلام و المسلمين «حبيب‌رضا ارزانی» و «كلباسی» در حضور جمعی از كارگردانان، تهيه‌كنندگان و منتقدان عرصه رسانه ملی سينما، به نقد و بررسی برنامه‌های تلويزيونی ماه مبارك رمضان پرداختند.

ارزانی در اين نشست درخصوص برنامه‌های پخش شده در سيما اظهار كرد: در جلسه‌ای كه دست‌اندركاران عرصه سينما و صدا و سيما حضور داشتند، يكی از مباحثی كه دفتر تبليغات اسلامی اصفهان بر آن تأكيد داشت، حضور كارشناسان مذهبی در اين عرصه حساس بود و پيشنهاد شد كه از كارشناسان مذهبی برای بررسی محتوايی دعوت شود و حتی آخرين ويرايش‌های اجرايی نيز با حضور اين كارشناسان انجام پذيرد.

رئيس دفتر تبليغات اسلامی اصفهان، ضمن تأكيد بر جايگاه و اهميت حساس و اثرگذار رسانه صدا و سيما افزود: از آنجا كه سينما جادوی هزاره سوم است، موسای زمان بايد با ابزار روز در مقابل آن بايستد و از آن كمال بهره‌وری جهت هدايت صحيح جامعه را داشته باشند و علمای امت پيامبراعظم(ص) كه شأن و رتبه‌ای بالاتر از انبيای بنی‌اسرائيل دارند، بايد وارد اين عرصه اساسی شوند و از تصوير كمال بهره را در هدايت و تعالی روحانی و معنوی جامعه را ببرند.

وی در پايان به نقد محتوايی سريال‌های ملكوت، جراحت و در مسير زاينده رود پرداخت و ضمن تأكيد بر اثرگذاری خاص فيلم‌های تلويزيونی و سينمايی در جامعه امروز تصريح كرد: تصوير برابر با هزار كلمه تأثير دارد، حال اگر تصوير با نورپردازی و افكت‌های صدا و جذابيت‌های دكور و حضور بازيگران مطرح و لوكيشن‌های جذاب قرين شود.

ارزانی يادآور شد: با توجه به اينكه استراتژی غرب در حال حاضر از سينما به سمت سريال‌ها هدايت و متمركز شده است، بنابراين صدا و سيما بايد تلاش كند تا در اين عرصه سريال‌های هدفمند ناظر بر آسيب‌های اجتماعی و رهنمون‌كننده به‌سوی هدايت جامعه ايجاد كند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما