تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۲۲
۰
کد مطلب : ۱۴۳۸۵

اعزام ۶۰۰ امدادگر به حج تمتع امسال

اعزام ۶۰۰ امدادگر به حج تمتع امسال
جامعه: مشاور ارشد رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در عملیات امداد حج تمتع امسال در مجموع ۶۰۰ نفر امداد‌گر و یك هزار و ۸۰۰ نفر امدادیار خواهیم داشت و این تیم بزرگ مسئولیت امداد حجاج در عربستان سعودی بالاخص در مكه و ایام تشریق را برعهده دارند.

رضانیا درباره نحوه عملیات امداد‌رسانی به زایران بیت‌الحرام در عملیات حج تمتع امسال اظهار داشت: برای عملیات امداد حجاج ایرانی در چند سطح كار تعریف شده، در ایام حج تمتع افرادی از اعضای ستاد سازمان حج و زیارت برای مدیریت، نظارت و اجرای عملیات نجات و همچنین هماهنگی با طرف‌های سعودی به عربستان اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: در گام بعد در درون هر كاوران، یك نماینده با شرایط خاص را انتخاب كرده‌ایم كه به عنوان امداد‌گر فعالیت خواهد كرد همچنین از كاروان‌ها خواسته‌ایم كه از هر كاروان زایرانی كه داوطلب امر كمك و امداد هستند را معرفی و مشخص كنند كه به ازای هر ۳۰ نفر یك نفر امداد‌یار خواهیم داشت.

مشاور ارشد رئیس سازمان حج و زیارت تصریح كرد: در عملیات امداد حج تمتع امسال در مجموع ۶۰۰ نفر امداد‌گر و یك هزار و ۸۰۰ نفر امدادیار خواهیم داشت و این تیم بزرگ مسئولیت امداد حجاج در عربستان سعودی بالاخص در مكه و ایام تشریق را برعهده دارند.

رضانیا یادآور شد: برای ارتقای سطح آموزش امداد‌گران، جزوه‌های آموزش امداد را تهیه كرده‌ایم، فیلم‌های آموزشی نیز در اختیار امداد‌گران قرار گرفته است و كلاس‌‌های آموزشی هم برای امداد‌گران برگزار شده است.

وی افزود: همچنین همایش امدادگران كشور هفته پیش در تهران برگزار شد و همچنین از سوی ستاد در كلاس‌های توجیهی در سطح كشور حضور می‌یابیم و امدادگران را توجیه می‌كنیم.

رضانیا در ادامه با اشاره به حساسیت عملیات حج امسال گفت: امسال عملیات امداد در ایام حج تمتع از این جهت از اهمیت مضاعفی برخوردار است كه حدود ۳۸ درصد از حجاج امسال بیش از ۶۰ سال سن دارند چرا كه تعدادی از زائران مسن كه سال گذشته به دلیل شیوع آنفلوانزا از حج بازماندند، امسال اعزام خواهند شد.

وی تصریح كرد: لذا طبیعی است كه امسال فضای متفاوتی در حج تمتع حاكم باشد و امدادگران با لباس‌های مشخص با عنواین و شماره ‌تلفن‌های تعیین شده در تمام مناطقی كه احساس می‌كنیم امكان دارد زایران از كاروان جا بمانند، حضور خواهند داشت؛ امیدواریم با تمهیدات در نظر گرفته در عملیات حج امسال هیچ مشكل خاصی وجود نداشته باشد.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما