تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۰۹
۰
کد مطلب : ۱۴۴۴۵
مقامات سعودی:

«آنفولانزای نوع آ» تهديدی برای «حج» نيست

«آنفولانزای نوع آ» تهديدی برای «حج» نيست
جهان: با وجود مرگ سه تن در عربستان به دلیل ابتلا به «آنفولانزای خوكی»، مقامات این كشور آنفولانزای خوكی را تهدیدی برای مراسم حج امسال نمی‌دانند.

در شرایطی كه مراسم سالانه حج از ۱۷ آبان ماه آغاز می‌شود و از چند روز قبل نیز كشور‌های مختلف جهان اعزام زایران خود به عربستان سعودی را آغاز كرده‌اند، سخنگوی وزارت بهداشت عربستان از مرگ سه تن در طول دو هفته گذشته بر اثر ابتلا به «آنفولانزای خوكی» خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بیماری مرگبار آنفولانزای خوكی در سال گذشته به عامل مرگ ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن در سرتاسر جهان تبدیل شد تا آنجا كه برگزاری مراسم حج سال گذشته را تحت تاثیر خود قرار داد، این درحالی است كه سال گذشته همگان نگران شیوع جهانی این بیماری مرگبار در سرتاسر جهان به دلیل حضور زائرانی از كشور‌های مختلف جهان كه از مناطق مختلف با شرایط بهداشتی گوناگون در جریان برگزاری مراسم حج بودند.

نخستین قربانی آنفلوآنزای خوكی در منطقه‌ی خاورمیانه، یك زن مصری بود كه پس از ابتلا به این بیماری در عربستان و بازگشت به كشورش فوت كرد. بلافاصله پس از مرگ او، دولت مصر سفر زائرانش را به عربستان ممنوع كرد. چندماه بعد و چند هفته مانده به آغاز ماه رمضان، ایران، عراق و تونس اعلام كردند كه زایران آن‌ها برای عمره‌ی رمضان به عربستان سفر نمی‌كنند.

در نهایت این نگرانی‌ها با ممنوعیت سفر زایران سالمند، بیمار و زنان باردار، واكسیناسیون زایران قبل از سفر به عربستان و در نهایت استفاده از اسكنر‌های تب‌سنج در فرودگاه‌های این كشور به‌ویژه فرودگاه شهر جده مرتفع شد.

اكنون نیز مقامات وزارت بهداشت عربستان مرگ سه تن بر اثر ابتلا به آنفولانزای خوكی را در این فصل سال از سال یك امر عادی دانسته و بر این باورند كه بیماری مرگبار آنفولانزای خوكی هیچ مشكلی برای مراسم حج امسال بوجود نخواهد آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما