تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۱۳
۰
کد مطلب : ۱۴۴۶۴

زنان می‌توانند بدون محارم به حج عمره بروند

زنان می‌توانند بدون محارم به حج عمره بروند
جامعه: نماینده ولی فقیه در حج و زیارت گفت: با رایزنی‌هایی که با کشور عربستان صورت گرفته است، از این پس زنان و دختران مجرد می‌توانند بدون همراهی محارم خود به حج عمره اعزام شوند.

حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر با بیان این مطلب اظهار داشت: در اعزام حج عمره به طور طبیعی خانم‌ها و دختران به همراه محارم هستند و شیوه ثبت نام به صورت خانوادگی انجام می‌گیرد. اما در مواردی که محارم آنها را در این سفر معنوی همراهی نکنند و خانم قصد تشرف به حج را به صورت فردی و تنها داشته باشد، بر اساس توافقاتی که با عربستان سعودی صورت گرفته است، مانعی برای اعزام آنها وجود ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت اظهار داشت: کشور عربستان در اینباره مخالفتی نکرده است و از این پس زنان و دختران بدون همراهی محارم نیز به حج می‌روند.

وی درباره تشرف دختران مجرد و خانم‌های بدون محارم به حج تمتع امسال نیز افزود: در حج تمتع شرط همراه داشتن محرم برای خانم‌ها الزامی نبوده و نیست. امسال نیز این افراد بدون هیچ مشکلی اعزام خواهند شد.

دختران دانشجو و دانش‌آموز همچنان به عمره اعزام نمی‌شوند
سرپرست حجاج ایرانی در خاتمه با بیان این مطلب که تاکنون در مورد حج دانشجویی دختران با کشور عربستان به نتیجه نرسیده‌ایم، تصریح کرد: حج دانشجویی و دانش‌آموزی دختران تاکنون مورد قبول کشور عربستان واقع نشده است و برای سال آینده نیز حج دانشجویی به این شکل نخواهیم داشت.

این در حالی است که در قوانين و مقررات عربستان، اعزام زن بدون محرم ممنوع است. اين قانون، خاص ايران نيست و شامل همه كشورها می‌شود. شهریورماه گذشته نیز رييس سازمان حج و زيارت در این باره گفته بود عربستان اين موضوع را سال پيش خيلی جدی به ما ابلاغ كرد. البته برای ديگر كشورها كامل اعمال می‌شد، برای ايران هم با نوساناتی كم‌تر، قانون را اجرا می‌كردند؛ اما امسال ناچاريم، اين تعليمات عربستان را رعايت كنيم.

به گفته علی لیالی عربستان سعودی برای این امر محدودیت سنی کمتر از ۴۵ سال را در نظر گرفته است. با این وجود بر اساس اعلام نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت از این پس این محدودیت برداشته خواهد شد.
مرجع : برنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما