تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۵۸
۰
کد مطلب : ۱۴۵۵۲

ترویج فرهنگ اهل بیت مهم‌ترین وظیفه هیئت‌های مذهبی است

ترویج فرهنگ اهل بیت مهم‌ترین وظیفه هیئت‌های مذهبی است
ایران‌زمین: مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، هیئت‌های مذهبی را یکی از نمادهای مدنیت جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: ترویج فرهنگ اصیل اهل بیت(ع) یکی از مهم ترین وظایف هیئت‌های مذهبی است.

حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در دومین همایش هم اندیشی هیئت‌های مذهبی شهرستان رشت گفت: شورای هیئت‌های مذهبی استان با هدف ایجاد همگرایی بین هیئت‌های مذهبی و کیفیت بخشی به برنامه‌های تبلیغ دین تأسیس شده است.

وی در ادامه هیئت‌های مذهبی را یکی از نمادهای مدنیت جمهوری اسلامی ایران خواند و اعلام کرد: انسان اگر سلیقه، دقت، ذوق و هنر خود را در جهت تکریم اهل بیت(ع) و گسترش فرهنگی علوی به کار بگیرد، نزد خداوند مأجور است.

حجت الاسلام یاری یادآور شد: خدمتگذاری برای نشر معارف اهل بیت(ع) باعث می‌شود، دعای خیر ائمه اطهار (ع) در حق بنده جاری و مستجاب شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به آسیب‌هایی که از جبهه دشمن و خودی در مسیر ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) وجود دارد، اظهار داشت: در شرایطی هستیم که باید بیشترین فعالیت را در جهت حفظ و اشاعه فرهنگ اهل بیت(ع) داشته باشیم؛ چون همه تلاش دشمن برای انحراف فعالیت‌های دینی در جامعه صورت می‌گیرد.

وی با سنگین خواندن مسؤولیت مدیران هیئت‌های مذهبی، اذعان کرد: مدال افتخار در حکومت اسلامی بر گردن کسی است که خلوص بیشتری در خدمتگزاری به اهل بیت(ع) داشته باشد.

حجت الاسلام یاری با اشاره به روند رو به رشد فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی در چند سال اخیر در گیلان، اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی وظیفه ترویج روحیه نماز‌خواهی، فرهنگ حجاب، اطاعت از ولایت فقیه در فرهنگ عمومی جامعه و بین جوانان را بر عهده دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان فعالیت در هیئت‌های مذهبی را بزرگترین عنوان برای یک شیعه دانست و تصریح کرد: یک شیعه می‌داند اگر هر عنوانی داشته باشد، اما خادم اهل بیت(ع) نباشد، هیچ سرمایه‌ای ندارد.

مسؤول شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان رشت نیز در این جلسه گفت: ترویج وحدت، افزایش معرفت دینی و حضور در عرصه سیاست را سه وظیفه اصلی هیئت‌های مذهبی دانست و گفت: افزایش معرفت دین در هیئت‌های مذهبی باید با استفاده از ابزارهای کارآمد انس با قرآن، آگاهی از احکام اسلامی و عشق به اهل بیت(ع) انجام شود.

گفتنی است، دومین همایش هم اندیش هیئت‌های مذهبی شهرستان رشت با مدیحه‌خوانی و تقدیر از هیئت‌های برتر همراه بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما