تاریخ انتشار
شنبه ۱ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۵۶
۰
کد مطلب : ۱۴۶۲۵

رد پای خورشید؛ امام حسين(ع) از ولادت تا شهادت

رد پای خورشید؛ امام حسين(ع) از ولادت تا شهادت
فرهنگ: كتاب «رد پای خورشيد، امام حسين(عليه‌السلام) از ولادت تا شهادت» نوشته مهدی محدثی از سوی موسسه بوستان كتاب تجديد چاپ شد.

اثر حاضر، زندگانی حضرت ابا عبدالله‌الحسين(ع) را از ولادت تا امامت و از امامت تا شهادت پی‌گيری كرده است.

نويسنده اين اثر در بخش «سخنی با خوانندگان» می‌نويسد: «خداوند را سپاس می‌گويم كه توفيق را رفيق راهم ساخت تا فرازهايی از زندگی پيشوای سوم شيعيان، حضرت امام حسين(ع) را در اين كتاب به تصوير بكشم. اين كتاب، ماجراهايی خواندنی و آموزنده از ولايت تا روز عاشورا(شهادت) را دربردارد. اگر به وقايع روز عاشورا كمتر پرداخته شده، بدين سبب است كه همه ما در مجالس عزاداری ابا عبدالله(ع)، بارها آنها را شنيده يا در كتاب‌های گوناگون خوانده‌ايم. »

كتاب حاضر در دو فصل به زندگانی و شهادت سرور شهيدان پرداخته است. در فصل نخست اين كتاب داستان‌هايی از ولايت تا آغاز امامت امام حسين(ع) نقل می‌شود و در فصل دوم، از آغاز امامت تا روز عاشورا از نظر خوانندگان و محبان اهل‌بيت(عليهم‌السلام) می‌گذرد.

كتاب‌های احتجاج، اسدالغابة، اصول كافی، اعلام‌الدين، اعيان‌الشيعه، ارشاد، البداية والنهاية، الخرائج والجرائح، العوالم، الكامل في‌التاريخ، المنتخب، امالي(طوسی، شيخ صدوق، شيخ مفيد)، بحارالانوار، تاريخ طبری، تاريخ يعقوبي، تحف‌العقول عن آل‌الرسول، تذكرةالخواص، خون خدا، دعائم‌الاسلام، دلائل‌الامامة، سفينةالبحار، سوگنامه كربلا، سيره امام حسين(ع)، علل‌الشرايع، عيون‌المعجزات، غررالحكم و دررالكلم، كشف‌الغمة في معرفة‌الائمة، كمال‌الدين و تمام‌النعمة، مدينة‌المعاجز الائمة‌الاثني عشر و دلائل‌الحجج علي‌البشر، مقتل‌الحسين(ع)، منتهي‌الآمال، موسوعة كلمات‌ الامام‌الحسين(ع) و وسائل‌الشيعه از منابع و مصادر نويسنده در تدوين اين اثرند.

چاپ دوم كتاب «رد پای خورشيد، امام حسين(عليه‌السلام) از ولادت تا شهادت» در شمارگان ۲۰۰۰ نسخه، در ۱۸۰ صفحه و بهای ۳۰۰۰۰ ريال راهی بازار نشر شد.
مرجع : خبرگزاری کتاب
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما