تاریخ انتشار
شنبه ۸ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۲۰
۰
کد مطلب : ۱۴۷۰۲

اولين كنگره سراسری «حضرت زينب(س)» در اروميه برگزار می‌شود

اولين كنگره سراسری «حضرت زينب(س)» در اروميه برگزار می‌شود
جامعه: اولين كنگره سراسری«حضرت زينب(س)» به همت معاونت بسيج خواهران سپاه شهدا آذربايجان غربی در اروميه برگزار می‌شود.

سردار«مهدی معينی» فرمانده سپاه شهدا آذربايجان غربی و رئيس اولين كنگره سراسری حضرت زينب(س)، روز ۵شنبه در نشست خبری خود، با اعلام اين خبر گفت: نخستين كنگره سراسری «حضرت زينب(س)»، دوم و سوم بهمن ماه سال جاری همزمان با ايام محرم الحرام در محل تالار«شمس» مجتمع فرهنگی هنری اروميه برگزار می شود.

معينی افزود: اين كنگره با محوريت زندگانی اجتمای حضرت زينب(س) در بخش‌های ادبی، هنری و مقاله برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه شهداء آذربايجان غربی در ادامه به جزئيات اين كنگره اشاره كرد و گفت: كنگره سراسری حضرت زينب(س) همه ساله در بيشتر استان‌های كشور برگزار می‌شد، به همين منظور و برای انسجام بخشی به اين برنامه كنگره كشوری حضرت زينب(س) برای نخستين بار در اروميه برگزار می‌شود.

رئيس كنگره حضرت زينب(س) محورها و موضوعات آثار ارسالی را ۱۸ بخش خواند و گفت: در بخش ادبی، هنری كه با اولويت تذهيب، وبلاگ‌نويسی، شعر، آثار تجسمی، طراحی، نقاشی، گرافيك و خوشنويسی برگزار می شود، علاقمندان می‌توانند آثار خود را با موضوعات«زينب(س)، زن، امنيت اخلاقی و سلامت جامعه»، «زينب(س)، زن و فعاليت های اجتماعی»، «زينب(س) زن، انسان‌سازی و جامعه‌سازی» و «زينب(س)، ترويج فرهنگ ايثار، شهادت، صبر و استقامت» برای شركت در كنگره ارسال كنند.

معينی ادامه داد: بخش مقاله‌نويسی كنگره نيز با عناوين «ديدگاه‌های امام و رهبری در خصوص حضور زن در جامعه»، «الگوگيری و تاثير‌پذيری زنان ايرانی از حضرت زينب(س) در طول ۸ سال دفاع مقدس»، «زينب(س) الگوی مديريت بحران»، «زينب(س) الگوی اجتماعی برای آحاد جامعه به‌ويژه نسل جوان و حفظ حريم، حجاب و عفاف» و ساير بخش‌های مرتبط با زندگی اجتماعی زنان در جامعه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزای اولين كنگره سراسری «حضرت زينب(س)» تصريح كرد: اين كنگره با هدف معرفی شخصيت و ابعاد گوناگون حضرت زينب(س) در بعد اجتماعی به تمام افراد جامعه و ارائه الگوی مناسب به نسل جوان برگزار می‌شود.

لازم به ذكر است علاقمندان برای شركت در كنگره سراسری «حضرت زينب(س)» می‌توانند مقلات و آثار ادبی، هنری خود را تا تاريخ ۲۵ آذرماه سال جاری به نشانی آذربايجان غربی، اروميه، بلوار شهيد بهشتی، خيابان شهيد پرهيزكار، معاونت بسيج خواهران سپاه شهدا، دبيرخانه كنگره سراسری حضرت زينب(س) ارسال نمايند.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما