تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۲۴
۰
کد مطلب : ۱۴۷۲۷

نشست مداحان و شعرای مذهبی شهرستان گرمی برگزار شد

نشست مداحان و شعرای مذهبی شهرستان گرمی برگزار شد
ایران‌زمین: به گزارش روابط عمومی اداره‌كل تبليغات اسلامی اردبيل، در آستانه برگزاری دومين انتخابات كانون مداحان و شعرای مذهبی، جلسه توجيهی مداحان و شعرای بخش انگوت از توابع شهرستان گرمی، ۹آبان‌ماه در بخش انگوت برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين «حميد بهاری» كارشناس امور فرهنگی اداره تبليغات اسلامی گرمی در اين جلسه گفت: امام حسين(ع) كشتی نجات و چراغ هدايت است و برای امر به‌معروف و نهی ازمنكر، احيای ارزش‌های الهی، سنت نبوی و نجات انسان‌ها از گرداب جهل و نادانی قيام كرد و در همين هدف به همراه ياران با وفايش شهيد شد.

وی گفت: انسان مؤمن همواره مشمول لطف و عنايت و نصرت الهی بوده و اگر در ايمان خود ثابت قدم بماند خداوند او را شهره آفاق قرار داده و محبت او را در دل‌های عالميان ايجاد می‌كند، از سوی ديگر به اطمينان و آرامش خاصی در زندگی دست می‌يابد كه مانند كوه در برابر طوفان‌های سهمگين استوار و سرافراز می‌ماند.

بهاری در ادامه ضمن تشريح ابعاد شخصيتی امام حسين(ع) تصريح كرد: پيامبر اسلام (ص) می‌فرمايد «در شهادت فرزندم حسين‌(ع) آتشی در دل‌های مؤمنان ايجاد شده كه تا ابد خاموش نخواهد شد، زيرا حسين نور خداست و نور الهی خاموش نمی‌شود».

وی افزود: با اين اوصاف ذاكران و مداحان حسينی از مقام والايی برخوردار هستند و همانطوری‌كه در روايات ما وارد شده، هر كس در مدح امام حسين(ع) شعری صحيح بنويسد و يا مدحی شايسته و عاری از خرافات در منقبت آن امام بسرايد جايگاه او در بهشت است.

اين مسئول گفت: اين گردهمايی برای اولين‌بار و با هدف ايجاد وحدت و همدلی و ساماندهی مداحان و شعرای مذهبی بخش انگوت برگزار شده است.

همچنين در پايان جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما