تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۳۲
۰
کد مطلب : ۱۴۷۳۶

کانون مداحان و شاعران مذهبی سراب تشکیل می شود

کانون مداحان و شاعران مذهبی سراب تشکیل می شود
ایران‌زمین: حجت الاسلام محمد تجلایی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سراب، روز دوشنبه ۱۰ آبان در جمع  مداحان و شاعران مذهبی این شهر گفت: مداحان هنرمندانی هستند که با استفاده از هنر مداحی خود پیام رسانان واقعی فضایل و صفات ارزشمند ائمه اطهار(ع) به جامعه می‌شوند.

تجلایی در ادامه با اشاره به برخی آفت‌ها و آسیب‌هایی که هنر مداحی و شعر دینی را تهدید می‌کند تصریح کرد: مداحان و شاعران مذهبی باید با دقت در مطالب محتوایی در گام اول آسیب‌ها و آفت‌ها را شناسایی و سپس با استفاده از ابزارها و اطلاعات لازم و بالا بردن سطح معارف دینی، نسبت به آسیب‌زدایی از آن اقدام کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سراب طرح مسائل غلوآمیز‌، افراط و تفریط در بیان وقایع، تعریف و تمجیدهای بی‌معنا، اظهار مطالب غیرواقعی و دروغ‌، استفاده از آهنگ‌های نامناسب با عرف جامعه دینی و تبلیغ جدایی دین از سیاست را از جمله آسیب‌ها و آفت‌های مداحی‌ها برشمرد.

وی اضافه کرد: تشکیل کانون مداحان و شاعران دینی می‌تواند با انسجام بخشی شکلی به مداحان در زمینه حفظ و تقویت محتوایی مداحی‌ها نیز موثر واقع شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سراب ادامه داد: در ۱۲آذرماه سال جاری اولین انتخابات کانون مداحان و شاعران مذهبی سراب در محل این اداره برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما