تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۴۷
۰
کد مطلب : ۱۴۷۵۳
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی:

عاشورا تجسمی از شعر مقاومت است

عاشورا تجسمی از شعر مقاومت است
فرهنگ: در پيام وزير ارشاد به نخستين كنگره شعر مقاومت بين‏‌الملل اسلامی آمده است: زيباترين شعر مقاومت را می‌‏توان در كلام امام حسين(ع) يافت و عاشورا تجسمی از شعر مقاومت است. شعر مقاومت پس از پيروزی انقلاب اسلامی به زيباترين شكل به جهان نمايانده شد.

 در مراسم افتتاحيه نخستين كنگره شعر مقاومت بين‌الملل اسلامی كه با حضور شعرای مقاومت از سراسر كشور در تالار شمس مجتمع فرهنگی هنری اروميه با حضور مشاور ارشد وزير ارشاد، استاندار، مدير كل ارشاد و ديگر مسئولان برگزار شد، «دکتر حسینی» وزير ارشاد در پيام خود به اين كنگره كه از سوی «اميراحمدی» شاعر و مشاور ارشد وزير ارشاد قرائت شد، آورده است‌: مقاومت در قاموس زندگی انسان‌ها نهفته است و شعر مقاومت بيان ناب‌ترين لحظات زندگي انسان‌هاست.

همچنين وزير ارشاد در پيام خود به اين كنگره با بيان اين مطلب كه شعر مقاومت شامل دو بخش احساسی و حماسی است، تصریح كرده است: عاشورا تجسمی از شعر مقاومت است.

در اين پيام وزير ارشاد عاشورا را ديوان شاعران مقاومت خوانده و آورده است‌: زيباترين شعر مقاومت را می‌توان در كلام امام حسين(ع) يافت و عاشورا تجسمی از شعر مقاومت است.

وی در بخشی ديگری از اين پيام با تاكيد بر اينكه ادبيات اصيل مقاومت ريشه در ادبيات دينی و آيينی ما دارد، می‌افزاید: شعر پايداری از همان آغاز شعر مقاومت محسوب می‌شد كه پس از پيروزی انقلاب اسلامی زيباترين چهره خود را به عالم نمايان ساخت.

وزير ارشاد در بخشی ديگری از پيام خود به اين كنگره با بيان اين مطلب كه سرايندگان شعر پايداری پاسداری از حريمی می‌كنند كه بی‌حضور معنوی ورود به آن از ايمان به دور است، تاکید كرده است: ادبيان و شعرای مقاومت با تاسی از آموزه‌های امام حسين(ع) به بيان مقاومت در برابر ظلم و جور می‌پردازند.

در پايان اين پيام، وزير ارشاد ضمن تشكر از دست اندركاران، اساتيد و شعرای شركت كننده در اين كنگره، از شاعران جوان مقاومت سپاسی ويژه داشته است.
مرجع : ابنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما