تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۰۷
۰
کد مطلب : ۱۴۷۹۵

خبر به کما رفتن دکتر زرگری‌نژاد تکذیب شد

خبر به کما رفتن دکتر زرگری‌نژاد تکذیب شد
فرهنگ-خیمه: به گزارش خیمه، خانم راحیل زرگری نژاد فرزند دکتر زرگری نژاد، در تماس  با مرکز مطالعات راهبردی خیمه، خبر به کما رفتن ایشان را تکذیب کرد و افزود: دکتر به دلیل سکته قلبی در بیمارستان بستری شده‌‌اند و خوشبختانه به هوش و در حال بهبودی هستند.

غلامحسین زرگری‌نژاد که متولد سال ۱۳۲۹ در شهرستان بجنورد است، در سال ۱۳۵۲ به دانشكده ادبيات و علوم انسانی دانشگاه تهران يافت. در سال ۱۳۵۷ دوره تحصيل ليسانس خود را به پايان برد و بلافاصله در آزمون ورودی كارشناسی ارشد تاريخ شركت كرد و به ادامه تحصيل در اين دوره پرداخت. پس از اتمام اين دوره در آزمون دكتری دانشگاه تربيت مدرس قبول شد و در سال ۱۳۷۲ درجه دكترای تخصصی تاريخ را از اين دانشگاه دريافت کرد.

دكتر زرگری‌نژاد همزمان با تحصيل در دوره كارشناسی ارشد در آموزش و پرورش زادگاهش به تدريس اشتغال داشت. او سپس از بجنورد به تهران انتقال يافت و به مدت سه سال مدير گروه تاريخ در سازمان پژوهش و برنامه‌ريزی درسی وزارت آموزش و پرورش بود‌.

وی در سال ۱۳۶۴ به دانشكده روابط بين الملل وزارت خارجه منتقل شد و به مدت سه سال نيز در آن دانشكده به تدريس تاريخ ديپلماسی و تاريخ اسلام و انديشه‌های سياسی در اسلام و ايران پرداخت.

زرگری‌نژاد در سال ۱۳۷۳ به گروه تاريخ دانشگاه تهران پيوست و از آن زمان تاكنون به تدريس در گروه تاريخ دانشكده ادبيات و علوم انسانی دانشگاه تهران مشغول است.

وی در گفت‌وگوی اختصاصی با خیمه به تفسیر و تحلیل یکی کتب خود با عنوان «نهضت امام حسين و قيام کربلا» پرداخت. این کتاب شرح واقعه عاشورا و کربلا از منظری تاريخی، تحقيقی و پژوهشی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما