تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۴۹
۰
کد مطلب : ۱۴۸۸۳

راه کربلا نزدیک تر شد

راه کربلا نزدیک تر شد
جامعه: ۶۰ کیلومتر از آزاد راه ساوه-همدان (راه کربلا) توسط وزیر راه و ترابری در حضور جمعی از استانداران استان‌های همدان و مرکزی، نمایندگان مردم ساوه و همدان، جمعی از مسئولان و مدیران استانی و وزارت راه و ترابری به بهره‌برداری رسید.

حمیدرضا بهبهانی وزیر راه و ترابری ضمن اشاره به عملیات اجرایی آزاد راه ساوه-همدان که از سال ۸۶ شروع و برای اجرای آن ۱۶ میلیارد ریال هزینه شده اظهار داشت: هدف از اجرای این پروژه کاهش بار ترافیکی، کوتاهی مسیر و سوانح جاده‌ای است.

وی اعلام کرد: آزاد راه ساوه-همدان ۱۷۵کیلومتر طول و شامل ۲ فاز ساوه - دخان به طول۹۰ کیلومتر و دخان - همدان به طول ۸۵ کیلومتر است که تا پایان سالجاری ۳۰ کیلومتر باقی مانده از این آزادراه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر راه و ترابری استفاده از روسازی بتنی به جای آسفالت در ساخت راه را از نوآوری‌های جدید این پروژه دانست و تصریح کرد: روش جدیدی که در ساخت آزاد راه ساوه-همدان (راه کربلا) بکار برده شده باید به تمام نقاط کشور منتقل و از آن در راهسازی‌ها استفاده شود.

وی هزینه اجرای پروژه آزاد راه ساوه- همدان را یک هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۳۵۷ پروژه راهسازی در استان همدان و ۳۱۵ پروژه راهسازی در استان مرکزی در دست اجراست. وی در رابطه با پروژه آزاد راه کربلا گفت: توجه به شانه خاکی راه‌ها و تفاوت ارتفاع جاده از زمین مجاور در کاهش واژگونی خودروها و سوانح جاده‌ای بسیار تاثیر گذار است.

بهبهانی به فعالیت موثر در زمینه راه وترابری و بخش‌های زیرساختی در تمام نقاط کشور اشاره کرد و گفت: بکارگیری روش‌های نوین در راهسازی توسط مهندسین راهسازی لازم و ضروری است و موجب سرعت کار و استفاده بهینه از منابع می‌شود.
مرجع : رهوا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما