تاریخ انتشار
شنبه ۶ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۲۰
۰
کد مطلب : ۱۴۹۱۰

راه‌اندازی رادیو اینترنتی هلال/ انتشار اشعار کودکانه عاشورایی

راه‌اندازی رادیو اینترنتی هلال/ انتشار اشعار کودکانه عاشورایی
جامعه: رئیس مرکز هنر و ادبیات هلال با اشاره به انتشار مجموعه اشعار کودکانه برای تحکیم ارتباط مخاطب کودک با عاشورا و کربلا از راه‌اندازی رادیو اینترنتی هلال خبر داد که برنامه‌های مناسبتی آن از اول محرم آغاز می‌شود.

حجت الاسلام حسین فتحی رئیس مرکز هنر و ادبیات هلال وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: در ادامه تجربه موفق کتاب «کبوتران نوحه خوان» که سال گذشته برای مخاطب نوجوان منتشر شد امسال پروژه‌ای برای مخاطب کودک شکل گرفته است.

وی افزود: امسال به منظور تحکیم ارتباط کودکان با محرم و عاشورا اقدام به چاپ کتابی با عنوان «ماه سه ساله» درباره حضرت علی اصغر و حضرت رقیه کرده‌ایم، در این طرح شعرهای کودکانه‌ای توسط سعید میرزایی سروده شده و لوح فشرده آن با صدای ارجمندی از گویندگان زن رادیو منتشر شد.

فتحی گفت: این کتاب که با تصویرگری‌های کودکانه باقری و مهمان دوست ارائه می‌شود در عرصه آثار عاشورایی برای مخاطب کودک منحصر به فرد محسوب می‌شود.

وی همچنین از راه‌اندازی رادیو اینترنتی هلال برای دهه محرم خبر داد و افزود: به تناسب ایام، برنامه‌های متنوعی از این رادیو پخش می‌شود و در حال حاضر این رادیو نوحه‌های عاشورایی پخش می‌کند و برنامه‌های مناسبتی آن از اول محرم پخش خواهد شد.

رئیس دفتر هنر و ادبیات هلال یادآور شد: امسال جلد چهارم یک ماه خون گرفته با اشعار غلامرضا سازگار و با نوآوری‌هایی منتشر شده است که همچون مجلدات پیشین دربرگیرنده لوح فشرده‌ای از اشعار کتاب است.

کتاب پیام محراب ویژه محرم نیز با رویکرد تازه‌تری برای تمام مناسبت‌های دهه اول  محرم منتشر شد. چرا که در دهه نخست محرم مجالس نیاز به شعر و نوحه دارند و می‌توانند از این کتاب در حد همان منبر کوتاه چند دقیقه استفاده کنند.

وی تصریح کرد: برای ترویج نوحه‌های کف دستی که همواره یکی از اهداف سازمان تبلیغات بوده و هم مرکز هنر و ادبیات هلال آن را پیگیری کرده جلد دوم فانوس‌های اشک با گزینش حافظ ایمانی منتشر می‌شود. امسال همچنین جلد دوم کتاب‌های نوحه آذری و عربی سال گذشته را نیز منتشر کردیم.

حجت الاسلام فتحی گفت: کتاب کربلا زمزمه سی مجموعه نوحه‌های عاشورایی با گزینش اشعار توسط مرتضی حیدری و کتاب دموع و دماء مجموعه نوحه‌های عاشورایی عربی با سروده مرتضی حیدری آل کثیر منتشر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما