تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۵۲
۰
کد مطلب : ۱۴۹۹۳

کتاب «امام حسین(ع) پیشوای روشنایی‌ها» منتشر شد

کتاب «امام حسین(ع) پیشوای روشنایی‌ها» منتشر شد
فرهنگ - جلال بیطرفان: در آستانه ماه محرم، کتاب «امام حسین‌(ع) پیشوای روشنایی‌ها» جدیدترین اثر حجت الاسلام دکتر علی نصیری توسط انتشارات «وحی و خرد» وابسته به موسسه معارف وحی و خرد انتشار یافت.

در بخشی از مقدمه این کتاب چنین آمده است‌:
سخن از صفات و ويژگى‌هاى والاى انسانى خداگونه است كه در كتاب اخلاق و عرفان زيباترين واژه ها را با خون و قيام خود به ثبت رساند و به ارزشهاى والاى الاهى و انسانى همچون عبوديت، حريت و آزادگى معنا بخشيد‌.

بارى، سخن از سالار شهيدان، سرور جوانان بهشت و پيشواى آزادگان جهان امام حسين بن على‌(ع) است كه در قرآن به عنوان مصداق كامل «نفس مطمئنه» از او ياد شده و پيامبراكرم‌(ص) خود را از حسين دانسته و به اذعان هر تاريخ نگار حقيقت بينى جهاد او حيات جاودانه اسلام را ضمانت بخشيد‌.

كتاب فضائل امام حسين‌(ع) و آثار و بركات نهضت خونين كربلا و بررسى نقش ياران و اهل بيت امام‌(ع) در برپايى نهضت و ماندگارى آن، و عوامل و ريشه‌هاى شكل‌گيرى اين نهضت و بررسى ابعاد حكومت ننگين معاويه و يزيد و چگونگى برخورد خواصّ و عوام روزگار امام با اين نهضت و صدها مسأله مرتبط با آن‌، نيازمند كارى سترگ و كوشش جمعىِ درخور است‌.

نگارنده از سال‌ها پيش مترصد فرصتى مناسب بود تا با نگارش اثرى هرچند ناچيز عشق‌، علاقه و ارادت خود را به ساحت ملكوتى سالار شهيدان امام حسين ابراز دارد ، كه سرانجام توفيق الاهى رفيق راه شد و اين نگاشته به فرجام رسيد‌.

درباره اين نگارش هيچ سخنى ندارم جز آن كه بگويم با قلبى آميخته با عشق و شيدايى به آن امام همام فراهم آمده و خواسته‌ام بدور از مباحث كم روح تاريخى برگ‌هايى آفتاب گونه و درس آموز از حيات نورانى و به ويژه نهضت جاودانه عاشورا را ورق بزنم و خوانندگان اهل بيت دوست را كه سينه آنان لبالب از جام عشق حسينى است‌، در نظاره‌گرى به زيباترين تصاوير كتاب حيات سرور شهيدان با خود سهيم سازم‌.

از آنجا كه گفتار و كردار ائمه سراسر نور و روشنايى است و به همگان روشنايى مى‌بخشد‌، بدين منظور ده فصل از كتاب فضايل و كمالات امام حسين‌(ع) را با عنوان «روشنايى» برشمرده‌ام كه عبارتند از :
۱. بندگى خداوند‌ ۲. مردم نوازى‌ ۳.ارزش ‌محورى ۴.عزت ‌مدارى ۵. آسان انگارى مرگ ۶. خُردانگارى دنيا ۷. عشق و عرفان ۸. دعا و استغاثه ۹.ظلم ستيزى ۱۰. اصلاح خواهى

اين كتاب در ۱۶۸ صفحه، با شمارگان ۳ هزار نسخه و بهای ۲۲۰۰۰ ریال به چاپ رسيده است.

مرکز پخش این کتاب قم، شهرک زین‌الدین، خیابان ذوالفقار، ذوالفقار۱، پلاک ۲۸ و شماره تماس ۲۷۰۵۵۸۸-۰۲۵۱ و ۰۹۱۹۱۹۷۶۸۷۴ است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما