تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۰۱
۰
کد مطلب : ۱۵۰۷۵

برنامه‌های شبکه جهانی جام جم در ایام محرم

برنامه‌های شبکه جهانی جام جم در ایام محرم
فرهنگ: به منظور بزرگداشت در ایام محرم برنامه‌های ویژه‌ای در شبکه جهانی جام جم تهیه، تولید و پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه جهانی جام جم، برنامه‌های این شبکه به مناسبت ایام محرم و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین به شرح زیر اعلام شد:

*حسینیه
حسینیه ویژه برنامه تولیدی گروه معارف و اندیشه دینی در محرم سالجاری است که از شب اول تا سیزدهم محرم در باکس شبانه به مدت ۷۰ دقیقه از هر سه کانال شبکه جهانی جام جم پخش می‌شود، در شب تاسوعا و عاشورا مدت این برنامه ۹۰ دقیقه خواهد بود.

در حسینه که فرهاد ناصح تهیه کنندگانی آن را به عهده دارد دکتر امیر مهرداد خسروی مجری کارشناس برنامه و حضرات حج اسلام و آقایان سید حسن حسینی، کازرونی، حشمت‌الله قنبری، دکتر فرهمند‌پور، سید محمد‌باقر علم‌الهدی و دکتر شیخ‌الاسلام به عنوان کارشناس درس‌هایی از عاشورا و قیام حسینی را مورد واکاوی قرار داده و در مباحث تاریخی، بصیرت دینی در یاران امام حسین‌(ع) را برای بینندگان تبیین می‌کنند.

در این برنامه ۱۳ قسمتی هر بار ارتباط مستقیم با دفتر لندن سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برقرار خواهد شد و مخاطبان مقیم خارج از کشور با برقراری ارتباط با دفتر لندن نیز می‌توانند از طریق این دفتر نیز در برنامه عزاداری سرور و سالار شهیدان شرکت و حضور یابند.

حسینه علاوه بر این موارد گزارش‌هایی از عزاداران داخل و خارج از کشور را نیز به عنوان میان برنامه پوشش می‌دهد و مداحی و مقتل خوانی و اشعار عاشورایی نیز در طول برنامه پخش خواهد شد.

*معراج عشق
هفت برنامه ۴۵ دقیقه‌ای با عنوان معراج عشق در تاسوعا و عاشورا به بررسی‌ ریشه‌های قرآنی حرکت امام حسین‌(ع) و تاثیرگذاری شخصیت‌های عاشورایی مثل حضرت ابوالفضل (ع) و حضرت زینب‌(س) با تهیه کنندگی مهدی حسین‌زاده که با حضور کارشناسان مختلف ورق می‌خورد. در این برنامه نیز گزارش‌هایی از برپایی مجالس عزاداری داخل و خارج کشور در قاب تصویر به مهمانی چشم‌های مخاطبان می‌رود. از ویژگی‌های این برنامه عزاداری با گویش‌های محل و قومی از سراسر کشور است مداحی و وله دیگر بخش‌های معراج عشق است.

*روشنا
اقدس کار بخش تهیه کنند روشنا در ایام محرم روزانه سی دقیقه با مجریان آشنا مجید یراق بافان احمد شفازاده و علیرا قوامی قیام امام حسین (ع) در حادثه عاشورا، بصیرت یاران باوفایش و دنیا طلبی یزدیان را با مباحث کارشناسی پی‌می‌گیرد و برای این برنامه وله‌های مرتبط را در نظر گرفته است.
در روشنا گزارش‌هایی از عزاداری‌ها به سمع و نظر بینندگان می‌رسد.

*شمیم
روزهای پنج‌شنبه هر هفته مجله معارفی شمیم با تهیه کنندگان سید مصطفی موسوی و اجرای سید محمد سادات اخوی مقابل چشم‌های با بصیرت بینندگان شبکه جهانی جم ورق می‌خورد که در ایام محرم یکبار روز سوم و بار دیگر روز دهم با حضور حجه‌الاسلام والمسلمین قرائتی و شریف زاده به مباحث عمیق عاشورا با رسالت نبوی پرداخته می‌شود. در این برنامه همچنین ترفندهای یزدیان تحلیل و پیگیری می‌شود.

در شمیم نیز گزارش‌های مربوط به عزاداری معرفی سایت و کتاب از دیگر بخش‌های پیش‌بینی شده است که به مدت ۴۰ دقیقه شریک غم و مصیبت در طول عزاداری آقا اباعبدالله الحسین است.

بنا به همین گزارش گروه‌های دیگر برنامه‌سازی در شبکه جهانی جام جم در ایام محرم متاثر از قیام امام حسین (ع) برنامه‌های روتین خود را با موضوعات مربوط به محرم و حماسه عاشورا و صحرای کربلا آمیخته‌آند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما