تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۵۷
۰
کد مطلب : ۱۵۰۸۰

گردهمایی مبلغات و مسئولین هیئتهای مذهبی بانوان در قم برگزار شد

گردهمایی مبلغات و مسئولین هیئتهای مذهبی بانوان در قم برگزار شد
فرهنگ - جلال بیطرفان: گردهمایی مبلغات و مسئولان هیئتهای مذهبی بانوان استان قم در سازمان تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد.

حجتالاسلام والمسلمین عباس اسکندری، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم روز دوشنبه ۱۵ آذرماه در این گردهمایی با اشاره به برخی ظرافتهای کاری مبلغان در تبلیغ دین گفت: مبلغان باید مردم را با حقیقت و عمق دین آشنا کنند نه با پوسته دین؛ به همین جهت باید از کارهای ظاهرفریب پرهیز کنند و به عمق مباحث دینی بپردازند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم اضافه کرد: باید به مردم آگاهی دهیم که دین اصلی دین خداست و خداوند این دین را برای سعادت بشر آورده است.

وی با تاکید بر لزوم تبیین جایگاه انبیای الهی و بزرگان دین در جامعه اظهار داشت: مبلغان باید توجه داشته باشند که مسائل مربوط به تبیین دین و نقش انبیای الهی در سعادت بشر باید با مطالعه عمیق و برهان و استدلال برای مردم تبیین شود.

معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خطاب به مبلغان و مبلغات گفت: مبانی معرفتی دین را برای مردم تبیین کنید تا مردم طعم شیرین دین داری و دین باوری را بچشند و اگر این طور شد هیچ چیزی نمیتواند آنها را از دین جدا کند.

حجتالاسلام اسکندری بازگویی احکام شرعی و تشویق مردم به برپایی نماز را از دیگر وظایف مبلغان برشمرد و اظهار داشت: نماز حیات بخش است و مطمئن باشید که اگر نماز در هر خانه و خانوادهای برقرار باشد آن خانواده از آسیبهای اجتماعی مصون خواهد ماند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: مبلغان باید به جد از مباحث و مسائل من در آوردی که هیچ ارتباطی با دین ندارد پرهیز کنند.

وی گفت: هیئتهای مذهبی حق ندارند هر کاری که دلشان میخواهد را انجام دهند و باید برای انجام فعالیتها و هیئتداری بر طبق نظرات کارشناسان و عالمان دینی عمل کنند.

حجتالاسلام اسکندری در بخش دیگری از سخنان خود بدعتها را یکی از چالشهای مهم عزاداری عنوان کرد و یادآور شد: بدعت‌ها و خرافات میتواند پایه دین را بپوساند و دین را از بین ببرد و دشمنان به جد دنبال این قبیل کارها هستند.

وی ادامه داد: دشمنان وقتی دیدند که نمی‌شود با عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) مقابله کنند به سمت خرافات و بدعتها و انحرافات در دین رفتند، از این رو روضههایی که خوانده میشود باید مستند باشد و همچنین نوحههایی که قرائت میشود باید عزتمندانه باشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: باید روح ایستادگی، آزادی، حریت، مقاومت در برابر ظالمان و... را برای مردم ترویج کرد تا مستکبران نتوانند به آرمانهای امام و رهبری و نظام اسلامی طمع کنند.

وی خطاب به مبلغان گفت: باید مردم را به سمت ولایتمداری و ولایت فقیه سوق دهید و تشویق کنید.

حجتالاسلام اسکندری با بیان اینکه سخنرانیهای مبلغان باید جامع باشد، اظهار داشت: در سخنرانیها باید علاوه بر تشریح ابعاد و فلسفه قیام عاشورا به مسائل روز و اوضاع و احوال کشور و جهان اشاره شود.

این مسئول فرهنگی اضافه کرد: باید روح نشاط و شجاعت و شهامت و ایستادگی را در مردم زنده کنیم تا انقلاب اسلامی به دست صاحب اصلیاش سپرده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما