تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۵۴
۰
کد مطلب : ۱۵۴۱۹

برگزاری سومين سوگواره عکس و پوستر عاشورايی در کرج

برگزاری سومين سوگواره عکس و پوستر عاشورايی در کرج
ایران‌زمین: سومین سوگواره عکس و پوستر عاشورایی به همت حوزه هنری استان البرز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری کرج، این مرکز از تمامی هنرمندان دعوت کرده است تا با در نظر داشتن شرایط و مقررات نمایشگاه، آثار خود را به دبیرخانه سوگواره در حوزه هنری استان البرز ارسال کنند.

بنا براین گزارش شرکت همه افراد در این سوگواره آزاد است و هر شخصی می‌تواند حداکثر ۷ اثر برای شرکت در سوگواره ارسال کند. عکس ها باید روی CD با اندازه حداقل ۲۰ سانتیمتر (ضلع کوچک) Dpi ۳۰۰ با فرمت tif یا jpeg ارسال شود. فایل عکس ها را با نام خانوادگی صاحب اثر به حروف انگلیسی و شماره و ردیف ۰۱ تا ۰۷ نامگذاری کنید.(مثال: Amini۰۲ ـ Amini ۰۱ )

ارسال اثر توسط عکاس و شرکت در سوگواره به معنی اعلام مالکیت معنوی عکس‌ها است. در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله‌ای، عواقب حقوقی و جزایی آن بر عهده شرکت‌کننده است.

این گزارش می‌افزاید، همچنین لازم است درون CD یک فایل ذخیره حاوی اطلاعات از جمله نام و نام‌خانوادگی – نام پدر – تاریخ تولد – تحصیلات، نشانی دقیق، کد پستی، شماره تلفن ثابت و همراه، ایمیل باشد همچنین عنوان عکس ها و تاریخ محل عکسبرداری آنها به ترتیب شماره و ردیف قرار گیرد.

برگزارکننده حق استفاده از آثار پذیرفته شده را برای خود محفوظ دارد و از این بابت مبلغ ۲۰۰.۰۰۰ ریال به ازای هر عکس پذیرفته شده در نمایشگاه به عکاس آن اعطا می‌کند CD. آثار پذیرفته نشده عودت نمی‌شود و پس از داوری معدوم می‌شود. عکس‌هایی که بر خلاف آیین‌نامه باشند و نیز عکس‌هایی که فاقد اطلاعات خواسته شده درباره عکاس ارسال شوند در بخش مسابقه شرکت داده نخواهد شد. ارسال اثر و شرکت در سوگواره به منزله پذیرش آیین‌نامه سوگواره است.

تصمیم درباره مسایل پیش‌بینی نشده در این آیین‌نامه بر عهده دبیرخانه برگزاری است و به اطلاع عموم خواهد رسید.
شرکت‌کنندگان در این سوگواره باید CD حاوی آثار خود را مطابق با آیین‌نامه مربوطه از طریق پست ارسال کنند. این گزارش می افزاید، همچنین در بخش پوستـــر هر هنرمند می‌تواند در هر بخش حداکثر ۵ اثر ارائه کند.

شرکت‌کنندگان پرینت رنگی اثر در قطع A۳ را همراه با فایل رایانه‌ای (CD) اثر به صورت Tiff و dpi۳۰۰ در ابعاد ۱۰۰ ×۷۰ به دبیرخانه ارسال کنند.

فایل پوسترها را با نام خانوادگی صاحب اثر به حروف انگلیسی و شماره و ردیف ۰۱ تا ۰۷ نامگذاری کنید.

مثال: Amini۰۲ ـ Amini ۰۱ ارسال اثر و شرکت در سوگواره به منزله اعلام مالکیت معنوی اثر است. در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله‌ای، عواقب حقوقی و جزایی آن بر عهده شرکت‌کننده است.
همچنین لازم است درون CD یک فایل ذخیره حاوی نام و نام‌خانوادگی – نام پدر – تاریخ تولد – تحصیلات، نشانی دقیق، کد پستی، شماره تلفن ثابت و همراه، ایمیل و نیز عنوان پوسترها به ترتیب شماره و ردیف موجود باشد.

آثار رسیده توسط هیئتی متشکل از کارشناسان، استادان و صاحب‌نظران بازبینی شده و آثار مورد نظر برای نمایشگاه انتخاب خواهد شد.

آثار منتخب برای نمایشگاه در ابعاد ۱۰۰ در ۷۰ سانتیمتر چاپ و برای نمایشگاه آماده می‌شود.

دبیرخانه حق استفاده از آثار را در موارد نمایشگاهی و اقلام چاپی و انتشاراتی برای خود محفوظ می‌داند به تمامی هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد گواهی شرکت و یک نسخه از کتاب یا نرم‌افزار نمایشگاه اهدا می‌شود.

توجه به جنبه‌های زیبای شناسه و نگاه طراح در استفاده از المان‌ها و عناصر تصویری شایسته، در داوری حائز اهمیت است.

شرکت‌کنندگان در این سوگواره باید CD حاوی آثار خود به همراه پرینت رنگی اثر در قطع A۳ را مطابق با آیین‌نامه مربوطه از طریق پست ارسال نماید.

زمان ارسال آثار به این سوگواره ۱ دی لغایت ۱۵ بهمن ماه ۱۳۸۹ می‌باشد و نمایشگاه آثار این سوگواره در نگارخانه سوره حوزه هنری استان البرز برپا می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی ،استان البرز،‌ کرج، میدان نبوت، به سمت خیابان مطهری، کوچه میلاد ۴، پلاک ۳۵، حوزه هنری استان البرز مراجعه و یا با شماره تلفن: ۴۴۷۳۰۱۱-۰۲۶۱ تماس حاصل کنند.
مرجع : برنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما