تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۰۱
۰
کد مطلب : ۱۵۴۳۱

دوبله عربی سريال «مختارنامه» روی آنتن آی‌فيلم می‌رود

دوبله عربی سريال «مختارنامه» روی آنتن آی‌فيلم می‌رود
فرهنگ: مجموعه تلویزیونی «مختارنامه»‌ به كارگردانی «داوود میرباقری» با دوبله عربی از جمعه ۲۴ دی ماه (۱۴ ژوئن) روی آنتن شبكه ماهواره‌ای «آی‌فیلم» می‌رود.

  نبیل حمودة مدیر سایت خبری «آی‌فیلم» گفت: بنابر تقاضاهای متعددی كه از شبكه‌های مختلف عربی دریافت شد، سریال مختارنامه را با استفاده از گروه ویژه ترجمه و دوبله برای پخش از شبكه ماهواره‌ای آماده كرده‌ایم.

وی ادامه داد‌: نسخه عربی «مختارنامه» از جمعه ۲۴ دی ماه (۱۴ ژوئن) روی آنتن شبكه ماهواره‌ای «آی‌فیلم» می‌رود و روزهای شنبه نیز متناسب با ساعات محلی كشورهای عربی از عمان تا موریتانی همان قسمت تكرار خواهد شد و جزئیات نحوه پخش نسخه عربی «مختارنامه» در سایت خبری www.ifilmtv.com قابل مشاهده است.

وی تاكید كرد: مختارنامه با استناد به منابع معتبر تاریخی و اسناد مورد قبول فرقه‌های مختلف در جهان اسلام اعم از سنی و شیعه تولید شده است البته بنابر اقتضای متن نمایشی برخی دیالوگ‌ها نیز اضافه شده است و بدون شك این سریال مورد استقبال افكار عمومی جهان عرب قرار خواهد گرفت.

وی درخصوص برخی اظهارنظرها درباره این سریال اظهارداشت: اصل مسلم برای هر مسلمانی آیه شریفه‌ای
است كه می‌فرماید: فبشر عبادی الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه، بنابراین به همه كسانی كه درخصوص این سریال اظهارنظر كرده‌اند، توصیه می‌كنم صبر كنند و آن را با دقت ببینند سپس درباره مضامین آن سخن بگویند.

نبیل حمودة همچنین افزود: سال‌هاست كه ده‌ها شبكه تلویزیونی در جهان عرب به صورت شبانه‌روزی فیلم‌ها و سریال‌هایی را با هدف ترویج فرهنگ و اخلاق منحط غربی با تصاویری مستهجن پخش می‌كنند ولی كمتر دیده شده كه با آن‌ها مقابله‌ای عملی و جدی صورت پذیرد ولی با پخش فیلم‌ها و سریال‌هایی فاخر و ارزشمند تاریخی از این سو و آن سو انتقادهایی شنیده می‌شود.

وی ضمن تاكید بر حفظ احترام شخصیت‌های والا مقام صدر اسلام درخصوص مطرح شدن برخی از اشخاص مانند «عبیدالله بن زبیر» در این سریال اظهارداشت: هیچ‌كدام از فرقه‌های اسلامی برای امثال ایشان قائل به عصمت نبوده و نیستند بنابراین نقد رفتارهای آنها در برخی از مقاطع تاریخی زندگی آنها نمی‌تواند مشكلی داشته باشد.

وی گفت: امیدواریم پخش این سریال ضمن ارائه تحلیلی روشن از واقعیت‌های تاریخ صدر اسلام، فضایی مثبت را برای گفت‌وگوی سازنده و تحكیم پایه‌های وحدت میان امت اسلامی فراهم آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما