تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۳۵
۰
کد مطلب : ۱۵۴۳۵

«كوچه‌های پرواز» منتشر شد

«كوچه‌های پرواز» منتشر شد
فرهنگ: «كوچه‌های پرواز» سروده‌های علی سليمانی با موضوع آيينی و دفاع مقدس از سوی انتشارات فصل پنجم منتشر شد.

مجموعه سروده‌های علی سليمانی، برگزيده شعر جوان دومين جشنواره شعر فجر استان همدان، با عنوان «كوچه‌های پرواز» كه شامل سروده‌های آيينی اين شاعر در رابطه با مدح و ستايش ائمه اطهار (ع) و سروده‌های وی درباره دفاع مقدس و پرداختن به صحنه‌های جنگ است، منتشر شد.

اين اثر شامل ۳ فصل بوده و شاعر در هر فصل به موضوعی پرداخته است. در نخستين فصل اين سروده‌ها با نام «چشم‌های طلايی خورشيد» شاعر الهامات خود را در رابطه با مدح و ستايش ائمه اطهار(ع) و بيان كرامت‌های آنان به نظم درآورده است. در اين فصل شاعر به مدح امام علی(ع)، ميلاد حضرت علی اكبر(ع)، تخريب حرم امام هادی(ع) در سامرا و... پرداخته است.

در دومين فصل اين كتاب كه با عنوان «دوست دارم ببينمت آقا» شاعر به مفهوم انتظار می‌پردازد. شاعر در اين فصل مفاهيم و باورهای ظهور حضرت مهدی(ع) را با زبان ساده بيان كرده است.

در فصل آخر كتاب با نام «زيباتر از اين نمی‌شود پرپر شد»، سليمانی به موضوع دفاع مقدس می‌پردازد. قسمت آخر اين اثر نيز رباعيات شاعر بوده كه با موضوع دفاع مقدس به نظم درآمده است.

نمونه زير از سروده‌های «كوچه‌های پرواز»است كه شاعر آن را در رابطه با ميلاد حضرت علی اكبر(ع) سروده است:

«ستاره سرخ
روز ميلادت‌ای ستاره سرخ، ماه بی‌اختيار لرزيد و...
عاشق چشم‌های پاكت شد، مثل رسم طواف چرخيد و...
اهل خانه پر از سرور شدند،غصه‌ها از مدينه دور شدند
لاله‌ها مظهر غرور شدند،پدرت عاشقانه خنديد و...
خانه آن شب پر از صفا شده بود،از زمين و زمان جدا شده بود
حرم سبز كبريا شده بود،نور سرخی به شهر تابيد و...»

«كوچه‌های پرواز»كه مجموعه سروده‌های سليمانی در قالب‌های غزل،مثنوی و رباعی است، انتشارات فصل پنجم در ۲۰۰۰نسخه با قيمت۲۰۵۰ تومان منتشر کرده است.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما