تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۲۹
۰
کد مطلب : ۱۵۴۹۴

انتشار فصلنامه فرانسوی‌زبان «نهضت حسينی(ع)» در كربلا

انتشار فصلنامه فرانسوی‌زبان «نهضت حسينی(ع)» در كربلا
فرهنگ: نخستين فصلنامه اسلامی ـ فرهنگی با عنوان «نهضت حسينی(ع)» به زبان فرانسوی، به كوشش شعبه بين‌المللی بخش اطلاع‌رسانی و تبليغات وابسته به آستان امام حسين(ع) در كربلای معلا منتشر شد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی «نون»، «صباح الطالقانی»، سردبير فصلنامه نهضت حسينی(ع) به زبان فرانسوی، امروز، ۱۲ دی‌ماه، در اين باره گفت: اين فصلنامه برای نخستين‌بار است كه به زبان فرانسوی در عراق منتشر می‌شود.

وی افزود: تبيين مبانی قيام و نهضت امام حسين(ع) و آموزه‌های ائمه اطهار(عليهم‌السلام) مطابق با معارف اسلام محمدی(ص) و نشر اين آموزه‌ها و ارزش‌های دينی در كشورهای فرانسوی‌زبان همچون جوامع شمال و ميانه آفريقا و كشور فرانسه از اهداف انتشار اين فصلنامه است.

الطالقانی تصريح كرد: شعبه بين‌المللی بخش اطلاع‌رسانی و تبليغات وابسته به آستان اباعبدالله الحسين(ع)، به دنبال پيشنهاد تعدادی از هيئت‌های رسمی و مردمی به دبيرخانه آستان مقدس امام حسين(ع) و شيخ «عبدالمهدی الكربلائی»، توليت اين آستان، توسعه يافته؛ اين فصلنامه كه بيش از يك سال به زبان انگليسی منتشر می‌شده است؛ علاوه بر فرانسه به زودی به زبان فارسی نيز منتشر خواهد شد.

وی گفت: همچنين، آستان امام حسين(ع) طرحی درنظر دارد كه فصلنامه نهضت حسينی(ع) را در آينده‌ای نزديك به زبان‌های آلمانی، تركی، كردی، تركمنی و زبان اردو منتشر كند.
مرجع : ايکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما