تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۲۹
۰
کد مطلب : ۱۵۵۰۲

هيئت‌های مذهبی به پايگاه فرهنگی تبديل شوند

هيئت‌های مذهبی به پايگاه فرهنگی تبديل شوند
جامعه: معاون اجتماعی وزير كشور در نشست روسای شورای هيئات مذهبی كشور كه به همت اداره‌كل تشكل‌های دينی و مراكز فرهنگی سازمان تبليغات اسلامی برگزار شد، گفت: هيئات مذهبی را بايد به پايگاه‌های فرهنگی تبديل كرد.

به‌گزارش روابط عمومی سازمان تبليغات اسلامی، عليرضا افشار در اين نشست افزود: تحليل‌‌هايی كه برای پايداری و اقتدار ملی حكومت‌ها در كشور‌های پيشرفته امروزی مطرح می‌شود، سرمايه اجتماعی است، اهميت و ارزش پشتوانه مردمی در تحليل‌های بين‌المللی روز به روز بيشتر می‌شود.

وی با اشاره به اينكه سرمايه اجتماعی يعنی اعتماد و رضايت مردم به حاكميت و اركان حكومت، تصريح كرد: جمهوری اسلامی ايران بعد از پيروزی انقلاب تا به امروز از نعمت بزرگ پشتوانه اجتماعی، سمن‌ها و تشكل‌های مردم نهاد كه غربی‌ها به تازگی آن را مطرح كرده‌اند، برخوردار بوده است.

هيئات مذهبی نيز، از همين تشكل‌های عظيم مردم نهاد است كه يكی از پشتوانه‌های عظيم نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران هستند.

معاون اجتماعی وزير كشور با اشاره به رويكرد فرهنگی دولت دهم خطاب به روسای شورای هيئات مذهبی كشور اظهار داشت: فصل جديدی برای فعاليت‌های فرهنگی و دينی آغاز شده است كه بايد اين فرصت را مغتنم شماريد و از آن بيشترين بهره را برای ارتقاء سطح دانسته‌های دينی و باور‌های اعتقادی مردم و فرهنگسازی جامعه ببريد.

عليرضا افشار با بيان اينكه فعاليت‌های فرهنگی در جوامع دير بازده است، تاكيد كرد: برای بهتر شدن فعاليت‌های فرهنگی و مذهبی در هيئات، برنامه‌هايتان را فراگير كنيد و استمرار آن را رعايت كنيد تا برای نسل بعد ثمرات آن را ببينيم. هيئات مذهبی خود جوش و با انگيزه‌های الهی شكل می‌گيرد، آنها را به پايگاه‌های فرهنگی در كشور تبديل كنيد.

وی در پايان صحبت‌های خود برخی از فعاليت‌های فرهنگی كه امكان اجرای آن در هيئات مذهبی وجود دارد را عفاف و حجاب، خانواده و ازدواج پايدار، اجرای برنامه‌های نشاط‌ آور، كاهش دادن آسيب‌های اجتماعی مانند اعتياد، نحله‌های انحرافی و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی بر شمرد.
مرجع : ايکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما