تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۴۳
۰
کد مطلب : ۱۵۵۰۸

داستان مصور «امام حسين(ع)» در دست تصويرگری است

داستان مصور «امام حسين(ع)» در دست تصويرگری است
فرهنگ: «محمدعلی سپهرافغان» از تصويرگری كتاب مصور زندگی امام حسين(ع) خبر داد و گفت: با استفاده از منابع معتبر شيعه زندگی امام حسين(ع) را تا قبل از قيام عاشورا، برای آشنايی نوجوانان تصوير خواهم كرد.

«محمدعلی سپهرافغان» نويسنده و تصويرگر كودك و نوجوان با اعلام اين خبر گفت: هميشه در مواجهه با زندگی امام حسين(ع) به آن بخش پرداخته می‌شود كه منطبق با ماجرای كربلا و قيام سيدالشهداست و بخش قبل آن مغفول می‌ماند.

وی ادامه داد: اين در حالی است كه زندگی امام حسين(ع) تا قبل از قيام عاشورا نيز آماج اتقاقات زياد و شنيدنی بوده است كه قصد دارم آن را با تكنيك كتاب مصور(كميك استريپ) برای نوجوانان نقل كنم.

برگزيده بخش كودك و نوجوان سيزدهمين دوسالانه كتاب دفاع مقدس گفت: مراحل تحقيق را به اتفاق يكی از دوستانم بر روی منابع معتبر تاريخی شيعه در حال سپری هستم و به شكل همزمان طرح‌های اوليه تصويرگری كتاب را هم انجام می‌دهم.

تصويرگر كتاب مصور«ماجرای مبازران» افزود: تاكنون هيچ مذاكره‌ای با ناشر برای توافقات چاپ و انتشار اين كتاب نداشته‌ام و ترجيح می‌دهم فعلا بر روی كار متمركز شده و آن را تا درصد قابل‌قبولی به پيش ببرم.

سپهرافغان درباره ديگر فعاليت‌های خود در زمينه ادبيات كودك و نوجوان به ايكنا گفت: از آنجا كه كارمند رسمی وزارت جهادكشاورزی هستم مجموعه شعرهايی را با موضوع كشاورزی سروده‌ام كه بنا به پيشنهاد روابط عمومی وزارتخانه و يا سازمان ترويج كشاورزی و دامداری اين مجموعه را به چاپ خواهم رساند.

وی در مورد اين مجموعه شعر گفت: اشارات دينی و بعضی روايات و احاديث از ائمه معصومين(ع) درباره اهميت كشاورزی محور اشعار اين مجموعه است و در آن كوشش كرده‌ام كه كودكان و نوجوانان را بدون اشاره به شيوه‌های متداول كشاورزی تنها با اهميت اين پيشه و فضای زندگی روستايی آشنا كنم.
مرجع : ايکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما