تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۱۱
۰
کد مطلب : ۱۵۵۳۱

برگزيدگان دومين سوگواره تعزيه نينواي نيشابور معرفي شدند

برگزيدگان دومين سوگواره تعزيه نينواي نيشابور معرفي شدند
ايران‌زمين: دومين سوگواره تعزيه نينواي نيشابور با معرفي برگزيدگان در فرهنگسراي سيمرغ به كار خود پايان داد.

غلامرضا سلامتي مسوول امور هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور با اعلام مطلب فوق، افزود: دومين سوگواره آييني مذهبي نينوا كه در شهرستان نيشابور با حضور تعزيه‌خوانان و مرثيه‌سرايان مطرح استان و كشور به مدت دو هفته در محل فرهنگسراي سيمرغ نيشابور برگزار شد با استقبال چشمگير و بي‌نظير مردم نيشابور روبه‌رو گرديد به صورتي كه هر شب تمام صندلي‌هاي فرهنگسراي سيمرغ پر از تماشاچي بود و اطراف آن نيز مردم ايستاده بودند.

وي افزود: بيش از يازده هزار نفر از اين سوگواره ديدن كردند و در سوگ اباعبدالله الحسين(ع) و اهل بيت و يارانش اشك ماتم ريختند.

وي گفت: اين سوگواره كه داوري آن را اساتيد؛ ابوالقاسم اثني عشري، ابوالفضل مشكيان و علي نجفي عهده‌دار بودند پس از بررسي ۱۳ گروه تعزيه‌خوان با معرفي برگزيدگان آراي خويش را اعلام نمودند.

سلامتي اظهار داشت: بر اساس راي هيئت داوران گروه‌هاي منتخب عبارتند از استاد سيدرضا بيضايي، علي اردمه، علي‌اصغر قدسي و حميد رحمتي براي اجراي تعزيه‌هاي شهادت حضرت ابوالفضل العباس(ع)، شهادت عابس و شوذب، شهادت حضرت شاهچراغ(ع) و شهادت حر بن رياحي(ره) كه مورد تقدير قرار گرفتند.

وي به بخش پيشكسوتان اشاره كرد و گفت: استاد سيدرضا بيضايي، علي اردمه، محمدابراهيم و محمدعلي نجفي و غلامرضا نصرآبادي به عنوان پيشكسوت معرفي و تقدير شدند.

سلامتي در مورد برگزيدگان تعزيه‌خوان كودك و نوجوان اين سوگواره گفت: در اين بخش از تعزيه‌خوانان علي بهشتي، امير سالاري، مهدي اردمه، حسين برزنوني، حسين نجفي، جلال فياضي‌فر، حميد عزيزآبادي، ابوالفضل منصوري، سجاد نامني و اميرحسين قدسي تقدير شد.

مسوول دبيرخانه شوراي نظارت بر نمايش نيشابور به بخش موسيقي اين سوگواره اشاره كرد و افزود: از گروه مرثيه‌نوازان نيشابور به سرپرستي محمد هومن به خاطر اجراي نواهاي عاشورايي و گروه موزيك تعزيه به سرپرستي مهدي نجفي و از علي قدسي و رضا عزيزآبادي به خاطر همكاري با تمامي گروه‌هاي تعزيه‌خوان تقدير شد.

سلامتي تصريح كرد: دومين سوگواره آييني و مذهبي نينوا با همكاري شهرداري و شوراي اسلامي، اداره اوقات و امور خيريه، فرهنگسراي سيمرغ، كانون تعزيه و انجمن هنرهاي نمايشي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور برگزار گرديد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما