تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۰۲
۰
کد مطلب : ۱۵۵۹۲

فراخوان سوگواره لحظه‌های عاشورایی اعلام شد

فراخوان سوگواره لحظه‌های عاشورایی اعلام شد
فرهنگ: فراخوان سراسری سومین سوگواره لحظه های عاشورایی در بخش فیلم و عکس اعلام شد.

مسعود زارعیان، دبیر سوگواره سراسری فیلم و عکس لحظه های عاشورایی از آغاز فراخوان سومین دوره این سوگواره خبر داد و گفت: پس از برگزاری دو دوره سوگواره «لحظه های عاشورایی» در بخش های فیلم، عکس و فیلمنامه که با استقبال خوب مسوولان و هنرمندان مواجه شد، سومین دوره این سوگواره به همت گروه مبلغان هنرمند دفتر تبلیغات اسلامی خراسان برگزار می شود.

وی افزود: گسترش فرهنگ عاشورا و شناخت بهتر این نهضت عظیم، رشد و تعالی آثار هنری با محوریت حماسه عاشورا، تحکیم پیوند میان دین، هنر ورسانه و تعمیق بصیرت دینی مردم در برابر هجوم فتنه ها با الهام از فرهنگ عاشورا از جمله اهداف برگزاری این دوره از سوگواره به شمار می رود.

زارعیان با اشاره به اینکه در زمان امام حسین(ع) تنها کسانی که اهل بینش وبصیرت بودند توانستند راه هدایت را تشخیص دهند تصریح کرد: پیام های این نهضت الهی بایستی در قالب های مختلف و با زبان روز بازگو شود تا راهگشای مسائل امروزمان باشد. نباید تنها به عزاداری وآیین ها و مسائل سطحی محدود شد.

مدیرگروه مبلغان هنرمند دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، روزآمد کردن و کاربردی کردن پیام های عاشورا را مهمترین رویکرد این فراخوان دانست و افزود: اصلاح نگاه هنرمندان در پرداختن به سوژه های عاشورایی مطابق با واقعیت و بهن دور از پیرایه های خرافی از دیگر اهداف برگزاری سوگواره لحظه های عاشورایی است.

وی با بیان اینکه تمامی علاقمندان از سراسر کشور می توانند در این فراخوان شرکت کنند اظهارداشت: آثار مرتبط با فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی و تبیین نقش بصیرت در دفع این فتنه نیز پذیرفته خواهند شد.

دبیر سوگواره فیلم و عکس لحظه های عاشورایی تصریح کرد: «لحظه های پرشور سنت های عزاداری» و «آیین های محرم در نقاط مختلف»، «نقش کلیدی روحانیت در تبیین و تعمیق معارف عاشورا» محورهای کلی فراخوان سومین سوگواره لحظه های عاشورایی را شکل می دهد.

زارعیان در ادامه، برگزاری کارگاه ها ونشست های تخصصی، نمایشگاه عکس، نمایش فیلم، چاپ کتاب فیلم و عکس را از برنامه های جنبی این سوگواره ذکر کرد و گفت: در کارگاه ها تلاش ما براین است تا ضمن جهت دهی به فیلمسازان جوان، انان را به رعایت تعهد و تخصص در تولید آثار سوق دهیم.

دبیر سوگواره لحظه های عاشورایی ابراز داشت: علاقمندان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.honaremotaali.com از جزئیات و مقررات هر بخش اطلاع یابند.

زارعیان با بیان اینکه اختتامیه سومین سوگواره لحظه های عاشورایی، اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود یادآور شد: کلیه آثار ارسالی بایستی تا ۲۶ اسفندماه بر روی لوح فشرده به نشانی مشهد، خیابان سنایی، میدان صاحب الزمان (عج)، مرکز فرهنگی تبلیغی شهید هاشمی?نژاد، گروه مبلغان هنرمند دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ارسال شود.

وی، درخواست همکاری نهادهای مختلف در برگزاری این برنامه را نشان دهنده اثرگذاری خوب آن دانست و افزود: سومین دوره سوگواره لحظه های عاشورایی با همکاری صداوسیمای خراسان رضوی، حوزه هنری و اداره کل ارشاد این استان برگزار می شود.

زارعیان با اشاره به دریافت بیش از پنج هزار اثر در دومین دوره این سوگواره، تصریح کرد: در اختتامیه این دوره که با حضور مسوولان وهنرمندان کشوری همراه بود از ابراهیم حاتمی کیا به عنوان هنرمند موفق و متعهد عرصه دفاع مقدس تقدیر شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما