تاریخ انتشار
شنبه ۲ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۲۴
۰
کد مطلب : ۱۵۶۰۸

بازداشت دو نفر از عاملان انفجار کربلای معلی

بازداشت دو نفر از عاملان انفجار کربلای معلی
جهان: به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه ، در انفجارهای پنجشنبه شب در کربلای معلی پنجاه و شش نفر شهید و حدود ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

سرلشکر  نعمان داخل، فرمانده نیروهای واکنش سریع اعلام کرد این نیروها در عملیات امنیتی بامداد امروز در منطقه «جرف الصخر» در شصت کیلومتری جنوب بغداد دو نفر را که در انفجارهای کربلا دست داشتند بازداشت کردند.

وی افزود: یکی از این دو نفر فرمانده نیروهای شورای بیداری در منطقه الحامیه و دیگری معاون وی است که این دو عضو گروه «ارتش اسلام» هستند.

نعمان داخل خاطرنشان کرد این فرمانده شورای بیداری مجرم است و هم با دولت و هم با تروریست ها همکاری داشت. نعمان داخل به جزئیات بیشتر در این زمینه اشاره ای نکرد. گروه موسوم به ارتش اسلام در فوریه سال ۲۰۰۴ تشکیل شد و در مناطق غرب ، مرکز و شمال عراق حضور گسترده ای دارد و همه اعضای آن عراقی هستند. گروه ارتش اسلام پیشتر یک خارجی را ربود.

این گروه مسئولیت قتل یک خبرنگاری ایتالیایی در اوت ۲۰۰۴ و ربودن دو خبرنگار فرانسوی و سپس آزادی آنها را پس از چهار ماه بازداشت در اواخر سال ۲۰۰۴ برعهده گرفت.

به دنبال پیوستن شمار زیادی از فرماندهان گروه ارتش اسلام به نیروهای شورای بیداری بین این گروه و گروه موسوم به «دولت اسلامی عراق» وابسته به شبکه القاعده سال ۲۰۰۷ در العامریه در غرب بغداد درگیری اتفاق افتاد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما