تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۴۳
۰
کد مطلب : ۱۵۶۳۱

وقوع انفجار در کربلا/ هيچ زائر ايراني در انفجار‌هاي امروز كربلا كشته نشده است

وقوع انفجار در کربلا/ هيچ زائر ايراني در انفجار‌هاي امروز كربلا كشته نشده است
جهان: کربلا در اربعین شاهد سه انفجار تروریستی در میان زائران خود بود. سومین این انفجارها بعدازظهر دوشنبه روی داد. اين انفجار ناشي از انفجار خودروي بمب‌گذاري شده بوده و در منطقه الدعوم در ۱۵ كيلومتري شرق كربلا رخ داد كه ۲۵ تن كشته و ۵۰ تن زخمي شدند.

يك مقام پليس كربلا روز دوشنبه از سومين انفجار در شرق كربلا خبر داد. اين انفجار چندين قرباني بر جاي گذاشت.

به گزارش سايت الجزيره، يك مقام امنيتي در استان كربلا اعلام كرد: اين انفجار ناشي از انفجار خودروي بمب‌گذاري شده بوده و در منطقه الدعوم در ۱۵ كيلومتري شرق كربلا رخ داد كه ۲۵ تن كشته و ۵۰ تن زخمي شدند.

تعداد كشته‌هاي دو انفجار صبح دوشنبه كربلا كه بر اثر انفجار دو خودروي بمب‌گذاري شده در منطقه الابراهيميه در شرق كربلا بود نيز به ۱۲ كشته و ۳۴ زخمي رسيد.

به گفته اين منبع نيروهاي امنيتي افراد زخمي را به بيمارستان منتقل كرده‌اند.

اين در حالي است كه روزنامه فرامنطقه‌اي الحيات نوشته است: شهرونداني از آمريكا، كانادا و سوئيس نيز در مراسم اربعين حضور يافته‌اند.

حدود ۱۲۰ هزار پليس و نيروي ارتش در راستاي تامين امنيت اربعين به حالت آماده باش درآمده‌اند.

اين در حالي است كه سخنگوي شوراي استانداري نجف به سومريه نيوز گفت: شوراي استانداري تمامي اداره‌هاي دولتي را در نجف از روز يكشنبه تا فردا تعطيل كرده‌اند.

اين اقدام براي فراهم ساختن زمينه براي حضور شهروندان نجف در مراسم اربعين بوده‌ است.

مدارس نجف از روز پنجشنبه تا سه‌شنبه تعطيل شده است.

طي دو روز گذشته رفت و آمد‌ها در نجف كم شده است.

مديركل بين‌الملل و راهبري امور زيارتي سازمان حج و زيارت گفت: در انفجار‌هاي روز دوشنبه كربلاي معلي هيچ زائر ايراني كشته نشده است.

حجت‌الاسلام مهدي شهسواري با بيان اينكه در تقسيمات شهري عراق، استان كربلا و شهر كربلاي معلي را بايد از هم تفكيك كرد، اظهار داشت:در مسير عظيمت زائران با پاي پياده به شهر كربلاي معلي و در مسير خروجي‌هاي كربلا، يك سري انفجاراتي صورت گرفته كه به دليل ازدحام جمعيت، تعداد آسيب‌ديدگان آن زياد بوده است.

وي با بيان اينكه اين انفجار‌ها مربوط به خود شهر كربلا نبوده است، ادامه داد: در انفجار‌هاي امروز كربلا، هيچ زائر ايراني كشته نشده است.

مديركل بين‌الملل و راهبري امور زيارتي سازمان حج و زيارت با اشاره به اخبار متعددي كه در ايام اربعين در خصوص وقوع‌ انفجار توسط شبكه‌هاي عربي مخابره‌ مي‌شود، خاطرنشان كرد: آنچه توسط شبكه‌هايي نظير العراقيه در اين خصوص مخابره مي‌شود، براي هموطنان ايراني نمي‌تواند منبع رسمي محسوب شود و آمار مربوط به زائران ايراني تنها توسط سازمان حج و زيارت ارائه مي‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما