تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۵۰
۰
کد مطلب : ۱۵۶۵۸

موسوی هوایی: هدف ما پرداختن به فرهنگ عاشوراست

موسوی هوایی: هدف ما پرداختن به فرهنگ عاشوراست
جامعه: شب گذشته پنجمین سوگواره پیامک های عاشورایی با معرفی برگزیدگان خود در تالار اندیشه حوزه هنری به کار خود پایان داد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره با شعری از سعید بیابانکی آغاز و در این مراسم پس از پایان مراسم تعزیه خوانی حسام نصیر حسینی اجرای مراسم عزاداری داشت و در پایان این مراسم حجت‌الاسلام سیدجواد موسوی هوایی، معاون پژوهش و آموزش سازمان تبلیغات اسلامی گفت: این برنامه به منظور پرداختن به فرهنگ دینی و عاشورایی بوده است.

وی افزود: سال به سال این برنامه بهتر می شود و مردم نیز با آن آشناتر می شوند و از همین فضای کوچک به اهاداف کلان برسیم.

در پایان این مراسم نشست خبری نیز برگزار که در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام سیدجواد موسوی هوایی با نام بردن از مؤسسه «ماسک» به عنوان بانی اصلی برگزاری پنجمین دوره سوگوراه پیامک‌های عاشورایی گفت: مؤسسه ماسک (موسسه اس.ام.اس‌سازان کارکشته) از سال ۸۵ با نظارت معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی راه‌اندازی شد. این مؤسسه تاکنون پنج دوره سوگوراه پیامک‌های عاشورایی را برگزار کرده است که پنجمین سوگواره، محرم و صفر امسال با عنوان «تسبیح ملک» برگزار شد.

معاون پژوهش و آموزش سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: مؤسسه ماسک در ابتدای فعالیت خود، امتیاز شماره ۳۰۰۰۵۰۰۰ را برای ارسال و دریافت پیام کوتاه خریداری کرد و سپس با تبلیغات مناسب در مجلات پر مخاطب نسل جوان، به جذب اعضا پرداخت. هدف این مؤسسه گسترش مضامین اسلامی و ایجاد نشاط با رویکرد دینی در جامعه است و معمولاً محتوای ۸۰ درصد پیامک‌ها از روایات اهل‌بیت‌(ع) سرچشمه می‌گیرد.

وی در مورد تعداد پیامک‌های ارسالی این مؤسسه گفت: در دوره پنجم، ۱۴۳ هزار پیامک برای اعضا در سراسر کشور ارسال شده است. در حال حاضر تعداد اعضای مؤسسه یک‌صدهزار نفر است که معمولاً موفق به ارسال پیامک برای ۴۰ هزار عضو می‌شویم. خوشبختانه این اعضا با فعالیت مستمر و خودجوش خود، پیامک‌ها را برای سایر مردم ارسال می‌کنند و گاهی دامنه ارسال این پیامک‌ها به ۲ تا ۳ میلیون مرتبه گسترش می‌یابد.

معاون پژوهش و آموزش سازمان تبلیغات اسلامی در مورد آینده مؤسسه ماسک و برنامه‌های آتی آن گفت: در حال حاضر در ۵ استان بزرگ کشو، سیستم ارسال پیامک ما دایر است و ان‌شاءالله به زودی این تعداد به ۱۵ استان افزایش می‌یابد.

موسوی‌هوایی در پایان سخنان خود اعلام کرد که؛ در صورت همکاری نهادهایی همچون «سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی»، «وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی» و «وزارت امور خارجه» با سازمان تبلیغات اسلامی، امکان ارسال پیامک‌های ماسک برای سایر کشورهای اسلامی نیز محقق می‌شود.

همچنین در این مراسم بهمن حسینی(آذربایجان) و بهرام طاهری(چهارمحال بختیاری) برنده سفر کربلا، سمیه بور بور(پاکدشت)، رضا اسماعیلی(ملایر)، معصومه سالاروند(تهران) و مریم فراهانی(تهران) برندگان سفر مشهد بودند همچنین ۱۷ نفر در این مراسم موفق به دریافت جایزه دوربین عکاسی شدند.
مرجع : خبرگزاری سینمای ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما