تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۱۷
۰
کد مطلب : ۱۵۷۲۹

اولين تابلو از مجموعه مرثيه تصويری عاشورا در زنجان رونمايی می‌شود

عکس تزئینی است
عکس تزئینی است
ایران‌زمین: اولين تابلو از مجموعه مرثيه تصويری عاشورا، اثر هنرمند نگارگر «رضا اصل نجفی»، همزمان با ميلاد پيامبر اعظم(ص) در زنجان رونمايی می‌شود.

 اولين تابلو از مجموعه مرثيه تصويری عاشورا، با عنوان «طلوع خورشيد» كه به موضوع بازگشت اسب بی‌سوار در غروب عاشورا به خيمه‌گاه اهل‌بيت امام حسين(ع) اختصاص دارد، دوم اسفندماه و همزمان با ميلاد حضرت محمد(ص) در سالن همايش‌های بين‌المللی روزبه زنجان رونمايی خواهد شد.

رضا اصل نجفی در رابطه با اين اثر نگارگری، با تاكيد بر اين‌كه هنر نقشى اساسی در تحول و گسترش همه اديان داشته است، می‌گويد: هنر در جست‌‏وجوى زيبایى، ممكن است الگوى اعلاى آرمانى يا مقدس را به انسان‌‏ها معرفى كند تا در راه رستگارى، آن را دنبال كنند و ممكن است در بيان‏‌هاى ديداری‌اش از الوهيات، راهى براى ارتباط با گيتى پيش پاى انسان نهد و زمانى كه اغراض موثق دينى از طريق تصوير بيان می‌شود، هنر به ارتباط دينى تبديل می‌شود و اين صورت ارتباطى منحصربه‌‏فرد، باورها، رسوم و ارزش‏‌ها را تقويت می‌كند.

وی می‌افزايد: در مسير انتخاب موضوع برای خلق كردن آثار هنری با توجه به تعهد هنری خويش، واقعه روز عاشورا را با درك هنری و عاطفی خويش آشنا دانسته و بر آن گرديدم تا هُمای خيال را نسبت به تاريخ معقول عاشورا پر و بال بخشيده و با تحقيقات وسيع از كتب، روايات و احاديث معتبر و استفاده از نظرات اهل فن، شروع به طراحی مجموعه عاشورا در چندين قالب خاص بر حسب اتفاقات اين روز عظيم، نمودم كه از اين مجموعه تعدادی آثار منحصربه‌فرد در طی چندين سال گذشته به اتمام رسيده، تا بعد از اتمام كامل مجموعه به پيشگاه مردم عرضه گردد.

دو سال پيش نيز نقاشی مينياتور معراج حضرت محمد(ص) اثر رضا اصل نجفی در گالری هنر فرهنگسرای امام خمينی(ره) زنجان به نمايش گذاشته شد.

رضا اصل نجفی‌فرد متولد سال ۱۳۵۳ در زنجان بوده و از شاگردان استاد فرشچيان محسوب می‌شود.
مرجع : ایکنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما