تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۸:۳۱
۰
کد مطلب : ۱۵۷۴۸

همراهان حجاج حامل مواد مخدر از اعزام محروم مي‌شوند

همراهان حجاج حامل مواد مخدر از اعزام محروم مي‌شوند
جامعه: جانشين شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالي تاكيد كرد: طبق دستورالعمل‌هاي ابلاغي در صورت حمل مواد مخدر توسط حجاج، همراهان وي نيز از اعزام محروم مي‌شوند.

محمدرضا يزدان‌پناه پيش از ظهر امروز در جمع دانشجويان عمره گذار خراسان شمالي اظهار داشت: اخيرا يكي از حجاج استان كه با همسر خود عازم عربستان بود، به سبب داشتن مواد مخدر از سفر وي و همراهان به حج در فرودگاه جلوگيري شد.

وي با بيان اينكه اين متقاضي اعزام به حج عمره در كلاس‌هاي آموزشي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان در ارتباط با سختگيري‌هاي عربستان شركت نداشته است، افزود: گذرنامه اين شخص توسط پليس ضبط شد و تا پنج سال اجازه خروج از كشور را ندارند.

يزدان‌پناه با بيان اينكه ‌عربستان قوانين بسيار سنگيني را براي حاملان مواد مخدر اعمال مي‌كند، تصريح كرد: در اين كشور حتي اعتياد داشتن جرم بوده و در صورت شناسايي، حجاج دستگير و زنداني مي‌شوند.

جانشين شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالي اضافه كرد: در اين كشور همچنين استعمال سيگار ممنوع بوده و هيچ فردي حق استعمال سيگار در اماكن عمومي و يا معابر را ندارد.

وي ادامه داد: در عمره امسال همچون حج سال گذشته درمورد حمل موادمخدر سختگيري مي‌شود و علت اين امر بازداشت‌هاي طولاني و وضعيت بد زندان‌هاي سعودي براي زائران حامل موادمخدر است.

يزدان‌پناه تصريح كرد: دستگاه قضايي، نيروي انتظامي و حج و زيارت در مورد جلوگيري از حمل موادمخدر توسط زائران به عربستان به طور كامل با يكديگر هماهنگ هستند.

وي گفت: پليس با نصب دستگاهي به نام «بادي اسكنر» در فرودگاه، افراد مشكوك را از آن عبور مي‌دهد و اين دستگاه مواد بلعيده شده و جاسازي شده در بدن را نشان مي‌دهد.

جانشين شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالي يادآور شد: در اين راستا اطلاع رساني‌هاي لازم از طريق شوراي هماهنگي مواد مخدر و همچنين مديران كاروان‌هاي استان انجام شده است.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما