تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ ساعت ۱۸:۵۶
۰
کد مطلب : ۱۶۳۰

انتشار نشريه "راه" ويژه اربعين حسينی

انتشار نشريه "راه" ويژه اربعين حسينی
 به گزارش خیمه، نشريه راه در نخستين شماره خود اين‌گونه آغاز می‌شود: «توی دنيا راه‌های زيادی وجود داره. بعضياش مستقيم و يه سری هم پر پيچ و خمند. سخته راهو از بيراهه تشخيص داد. سخته بين راه ناكجاآباد و راه آبادی فرق گذاشت. اونم تو ايندوره و زمونه كه كارها مث ارتباط پيچ‌در‌پيچ شده عين كلاف مادربزرگا در هم. اما اميد جوهر اصلی جووناست و اميدواريم بشه هم با هم بتونيم تو مسير اصلی قدم برداريم. نشريه راه هم يه راهيه واسه امتحان كردن. به اميد اين‌كه همه با هم از طريق به سبيل و از اونجا به صراط مستقيم برسيم!».

عرضه تعلقات «گفت‌وگو با مهندس سيد مجتبی سيدحسينی»، زندگی حقيقی مقاله‌ای از «جواد محدثی»، «عاشورا كوچك‌نمايی شده است».
 
گفت‌وگو با حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر محسن الويری، «درآمدی بر نظريه عزت و امنيت ملی ما» مقاله‌ای از عباس پسنديده، «تصويری‌ترين نمايش شيعه»، «قيام عليه انحراف نهادينه» گفت‌وگو با دكتر سيدضياء هاشمی و «عاشورا و ديگران» عناوين فهرست بخش‌های مختلف اين نشريه را تشكيل می‌دهد.

در بخشی از يكی از مقالات اين نشريه با عنوان «زندگی حقيقی» به قلم «جواد محدثی» آمده است: «عمر اصلی انسان، با عمل‌های شايسته‌ای سنجيده می‌شود كه انجام داده است، نه با سال‌هايی كه سپری كرده است. عمر عملی، نه زمانی. آن‌چه از سرمايه‌های اين دنيا برای آبادی آخرت مصرف شود، همان ميزان عمر حقيقی انسان است.

شناخت دنيا، به بصيرت علمی انسان نيز در زندگی می‌افزايد. آن‌كه برای دنيای ناپايدار می‌كوشد، بازنده است. آن‌كه برای آخرت پايدار تلاش می‌كند، برنده است. حسين‌بن‌علی(ع) دنيا را همچون ته‌مانده ظرفی كه ديگران از آن نوشيده‌اند، يا باقی‌مانده چراگاهی كه پيشينيان از آن چريده‌اند می‌داند كه خيری در آن نيست و در معرض زوال و دگرگونی است.»

بخش پايانی اين نشريه به اشعار شاعران درباره «اربعين» اختصاص دارد و در آن اشعاری از محمدرضا سنگری، سعيد بيابانكی، عليرضا قزوه، عبدالجبار كاكايی، رضا اسماعيلی و اسماعيل امينی به چشم می‌خورد.

در اين نشريه در شعر «رضا اسماعيلی» درباره واقعه كربلا آمده است:
«شاعر بلند شد هوس شعر ناب كرد
يك مصرع از تبسم گل انتخاب كرد
شعری سرود شاعر عاشق برای گل
با ذكر عشق، سجده به بوی گلاب كرد
شاعر سپس كنار دل لاله‌ها نشست
مشك دو چشم را زغمش پر ز آب كرد
وقتی شنيد «هل من...» خورشيد عشق را
خط زد به شب، دلشده پا در ركاب رفت
بيرون زد از خودش رفت تا كجا؟!
سمت نگاه آبی دريا شتاب كرد
او رفت و رفت تا به جنون خودش رسيد
مجنون شد و به لاله‌های عاشق خطاب كرد
«هرگز نميرد آن‌كه دلش زنده شد به عشق»
ليلا كجاست؟ شاعر ما انتخاب كرد» 

بنا بر گزارش ایکنا، اين نشريه به مديرمسئولی «حسن فارسی» و با مشاركت شورای سردبيری متشكل از رضا فريدزاده، محمد آقاسی و با همكاری هانيه قدسيان‌سرشت، سجاد شاكری، زينب زرهانی و حنانه‌سادات صفوی در 41 صفحه منتشر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما