تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۰۲
۰
کد مطلب : ۱۶۳۵۴
همزمان با سالروز ولادت حضرت علي‌اکبر (ع)

قطعه ارکسترال «ظهور» اجرا مي‌شود

قطعه ارکسترال «ظهور» اجرا مي‌شود
«ظهور» نام قطعه ارکسترالي (موسيقي-نمایش) به نویسندگی و روایت داریوش نصیری است که همزمان با سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان در روز چهارشنبه ۲۲ تیرماه، ساعت ۱۶:۳۰ در تالار اندیشه حوزه هنری اجرا می‌شود.

آهنگسازی و رهبری ارکستر اين قطعه را «مهدی وجدانی» برعهده دارد؛ همچنین از اواخر فروردين‌ماه ۸۹ تمرینات فشرده‌اي با اعضای ارکستر «نوای صلح» و گروه نمایش آغاز شد.

لازم به ذکر است؛ اين قطعه ارکسترال، سال گذشته ۴ مردادماه (شب نیمه شعبان) در تالار وحدت و ۱۴ مردادماه در تالار اندیشه حوزه هنری با استقبال گسترده و بسیار خوب هنرمندان و مخاطبان روبه‌رو شد.

داستان این اثر نمایشی، موسیقایی، روایت‌گر سرنوشت ملیکا یا نرجس‌خاتون از ۱۳ سالگی‌اش در روم و همچنين مراسم عروسی با پسرعمویش است. در این میان اتفاقاتی رخ می‌دهد که مراسم به سرانجام نمی‌رسد تا اينکه در شب‌های آتی بزرگانی به خواب ملیکا می‌آیند و مسلمان ‌شدن و چگونگی ازدواج نرجس‌خاتون با امام یازدهم (ع)، تولد، به امامت رسیدن، مسئله غیبت و انتظار حضرت ولی‌عصر (عج) مطرح می‌شود.

گفتنی است؛ از منابع مهمی برای نگارش و تنظیم متن قطعه ارکسترال ظهور، چون قرآن کریم، زیارت آل یاسین، زیارت ناحیه مقدسه، بحارالانوار (جلد ۱۳، مهدی موعود (عج)، اثر علامه مجلسی)، دیوان حافظ، کلیات سعدی، شاهنامه فردوسی، مجموعه اشعار زنده‌یاد قیصر امین‌پور، کتاب انسان اثر دکتر علی شریعتی، گزارش لحظه‌به‌لحظه از ولادت امام زمان (عج)، اثر محمدرضا انصاری و ... استفاده شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما